عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت کلان شهر تبریز در گفتگو‌ با عصر آزادی مطرح نمود: جامعه ای پویا، شاداب و بهینه با مشارکت در حوزه ورزش

عصر آزادی آنلاین/ حامد پورمند

ورزش جزء لاینفک تعلیم و تربیت و وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان است. مفاهیمی مانند تندرستی، بهداشت، رشد فردی، اجتماعی و سلامت روحی ارتباط نزدیکی با تربیت بدنی و ورزش دارد. نگاهی به تاریخ نشان می دهد که ملل متمدن جهان همواره به نقش واهمیت ورزش توجه داشته اند و از آن در پرورش جوانان خود و آماده کردن آنها برای مشکلات فردی و اجتماعی استفاده می کردند. باشگاه ورزشی فوتسال تندیس فرشی کلانشهر تبریز که علاوه بر فعالیّت در رشته فوتسال در زمینه راه اندازی، احداث سالن ورزشی، استخر و آماده سازی تیم های ورزشی و… فعالیّت دارد با مدیریّت یونس فرشی احمدی که توانسته در سوپر لیگ استانی فوتسال آذربایجان شرقی تیم داری نماید و همچنین به عنوان هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت سازان کلانشهر تبریز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما به بیان دیدگاه، تشریح مسائل و ارائه مشکلات صنف کابینت و رشته فوتسال پرداخته که ماحصل این گفتگو به خوانندگان فهیم تقدیم می گردد:

لطفا هدف از تاسیس تیم فوتسال تندیس فرشی را ذکر بفرمائید؟

سه هدف عمده را دنبال می کردم که هدف اول عمل به رسالت های اجتماعی و فرهنگی خود، مبنی بر ایجاد زمینه جهت سالم سازی محیط اجتماعی و فرهنگی جامعه با رویکرد فرهنگی و ورزشی،هدف دوم ایجاد بستری برای جوانان با استعداد فوتسالیست استان جهت شرکت در مسابقات و حمایت از آنان جهت توسعه ورزش قهرمانی استان در رشته فوتسال و هدف سوم ایجاد زمینه برای انجام تبلیغات کسب و کار خود و البته هدف اول یعنی عمل به رسالت فرهنگی و اجتماعی بر سایر اهدافم اولویت دارد و با توجّه به شرایط کرونایی جامعه و عدم شور و نشاطی که از این حیث در جامعه ایجاد شده با تشکیل و تاسیس تیم فوتسال تندیس فرشی بر آن شدیم تا ضمن فعالیت در رشته فوتسال و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، در حوزه ورزشی نیز برای جامعه مفید به فایده واقع گردیم، چرا که عقل سالم در بدن سالم میسّر می باشد.

چه دلیل و انگیزه ای باعث شد تا از حرفه کابینت در زمینه فوتسال سرمایه گذاری نمائید؟

انگیزه اصلی ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین نسل جوان و ورزشکار، حمایت از ورزشکاران جوان استان برای حضور در مسابقات قهرمانی و همچنین ایجاد زمینه هایی جدید جهت تبلیغات حرفه خود با رویکرد فرهنگی، ورزشی و شناساندن مجموعه کسب و کار خود یعنی کابینت و شناساندن به هم استان های عزیز. چرا که در عصر ارتباطات و دیجیتال کسانی در اقتصاد موفّق هستند که تبلیغات بهتری نمایند، همچنین علاقمند بودم از کلانشهر تبریز تیمی در رده بزرگسالان فوتسال حضور داشته باشد و نیز فضایی سالم جهت فعالیّت جوانان شهرمان در حوزه ورزش ایجاد گردد، چون در این شرایط سخت اقتصادی برای خانواده ها دشوار است که جوانان خود را در فضای سالم ورزشی قرار دهند و ما سعی کرده ایم با تیم داری در رشته فوتسال ضمن ایجاد محیطی ورزشی و سالم منبع درآمدی هم برای بازیکنان تیم در نظر بگیریم تا بتوانند هم ورزش نموده و هم کمک خرج خانواده خود باشند.

فعالیت های صورت گرفته در باشگاه ورزشی تندیس فرشی را بیان نمایید؟

فعلا فقط در رشته فوتسال فعالیّت می نمائیم و در بخش فرهنگی نیز بسته های حمایتی ترتیب داده شده که به قشر محروم حوزه ورزش پرداخت شده است.

لطفا سختی های حرفه کابینت با ورزش فوتسال را مقایسه کنید؟

طبیعتا مدیریّت رشته ورزشی سخت تر ، کاربردی تر و هزینه بر می باشد که دغدغه های خاصّ خود را می طلبد و این که در تیم داری ورزشی شخصیّت های متفاوت فرهنگی را که در مجموعه های مختلف فعالیّت دارند در یک مجموعه جمع آوری و هدایت نمودن بسیار سخت و دشوار است. لذا باید با تعصّب، جدیّت و پشتکار مجموعه را مدیریّت نمود، به نظرم در کل تیم داری و مدیریّت در حوزه ورزشی از فعالیِت و مدیریت در حوزه تولید سخت تر می باشد.

چه توصیه ای به هم صنفان وکسانی که می خواهند در امور ورزشی سرمایه گذاری کنند دارید؟

صنف ما بگونه ای است که می توان به خوبی در رشته های ورزشی فعالیّت، تیم داری و سرمایه گذاری نمود، و اگر خواهان جامعه  ای پویا، شاداب و بهینه می باشیم با انجام و مشارکت در حوزه ورزش هم می توان عده ای از جوانان را به این سمت و سو سوق داد و همچنین از بروز بزه های اجتماعی از قبیل اعتیاد و… جلوگیری نمود چرا که بیکاری عامل مهم و نقش موثّری در هرگونه ایجاد فساد و بزه در جامعه دارد و نیز با فرهنگ سازی صحیح می توان از شرکت های تولیدی خواست به جای تبلیغات محیطی از جمله بیلبورد و… با سرمایه گذاری در حوزه ورزش هم جنبه تبلیغی برند خود را داشته باشند هم در ایجاد شور و نشاط اجتماعی جامعه مشارکت نمایند.

بیماری کرونا و نوسان نرخ ارز چه مشکالتی را در صنف کابینت و رشته فوتسال ایجاد کرده است؟

مشکلاتی که بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرده بسیار ملموس و قابل لمس می باشد چرا که فاصله گذاری اجتماعی سبب گردیده اکثر مردم جز در مواقع ضروری در سطح جامعه حضور نداشته باشند، لذا عدم داد و ستد، کاهش خرید و فروش و مبادلات اقتصادی آثار زیان بار و جبران ناپذیری بر پیکره اقتصادی جوامع وارد می کند که اثرات و آثار مستقیم آن در زندگی مردم حس می شود.

دستورالعمل یکسان سازی متراژ که توسط اتحادیه کابینت کلانشهر تبریز تنظیم گردیده چقدر در تنظیم بازار کابینت موثّر است؟

اثرات یکسان سازی متراژ بسیار خوب می باشد چرا که باعث کاهش حجم شکایات از اعضائ صنف گردیده است. قبلا بعضی از اعضاء عمدا یا سهوا به دلیل عدم دقت، طریقه برآورد متراژ را به درستی انجام نمی دادند که باعث بروز اختلاف و شکایات می شد ولی تهیّه و چاپ کتابچه ای تحت عنوان دستورالعمل متره برآورد که پس از تایید و کنترل کارشناسان صنعت کابینت، کارشناسان وزارت صمت، پلیس فتا و دادگستری مجوّزهای لازم را دریافت نموده است و این دستورالعمل ضمن یکسان سازی، جلوی بسیاری از این مشکلات را گرفته است.

بیشتر قطعات تولیدی صنف کابینت تولیدات داخلی است یا وارداتی و آیا شرکت های تولیدی نیاز استان را برآورده می کنند ؟

الزاما آنچه که مطابق استاندارد بین المللی باشد در کشور ما وجود ندارد و تولیدات داخلی کفاف نیازهای جامعه را برآورده نمی کند و اکثر تولید کنندگان به علّت افزایش نرخ ارز و دلار بیشتر تولیدات خود را به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان و…صادرات می نمایند چرا که حاشیه سود خوبی برایشان دارد و همچنین با توجّه به شرایط اقتصادی خانواده ها و گرانی های اخیر وسع مالی خانوارها برای انجام تغییرات گسترده در این سطح کفاف نمی نماید.

راه تشخیص کابینت تولیدی با کیفیّت از کابینت های بی کیفیّت چه می باشد ؟

اولا نوع مصرفی جنس به کار رفته 50 درصد در این امر موثّر است 50درصد مابقی بستگی به طراح و نصّاب دارد که اگر کارش را به درستی انجام دهد محصول تولید شده کیفیّت خوبی خواهد داشت، چرا که نوع محصول هر چقدر هم که خوب باشد اگر طراح و نصّاب تخصّص و تجربه لازم در این زمینه را نداشته باشند کیفیّت جنس تولید شده خوب نخواهد شد، البته قبلا در این زمینه کلاس های تخصّصی برگزار می کردیم که درخواست کننده پروانه کسب ملزم به گذراندن این دوره های تئوری و عملی می بود امّا اکنون به خاطر شرایط خاصّ کرونایی این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می گردد.

و امّا سخن آخر…؟

توصیه من به تولید کنندگان محترم این می باشد که در رشته ورزشی علی خصوص فوتسال سرمایه گذاری نمایند و مطمئن باشند که سرمایه آنها به هدر نخواهد رفت چرا که هرکسی در حوزه ورزشی هزینه نماید امکان برگشت تبلیغاتی و معنوی سرمایه اش وجود دارد، وقتی در جامعه شور و نشاط اجتماعی ایجاد نمائیم و مجموعه ای دایر کنیم که جوانان در آنجا ورزش نمایند و بار مالی از دوش خانواده ها برداشته شود در این صورت هم اجر معنوی و الهی خواهد داشت هم در حرفه خود با تبلیغات مناسب موفّق خواهند گشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.