افلاطونی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور: بزودی در استان البرز شاهد برگزاری جشن انفال خواهیم بود

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در روز چهارشنبه بیست و ششم خرداد ماه سالجاری جلسه شورای اداری ـ فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با حضور دکتر افلاطونی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و مهندس شیخ ویسی معاون بازرسی دفتر حوزه ریاست سازمان در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه افلاطونی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان ضمن تبریک دهه کرامت و هفته جهاد؛ از عملکرد و اقدامات مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در راستای تحقق اهداف و سیاست های سازمانی تقدیر و تشکر نمود.

وی بر توجه و اهتمام ویژه مجموعه در خصوص سیاست های ابلاغی سازمان از جمله اقتصادی نمودن سیاست های اجرایی منابع طبیعی که یکی از آنها سپردن نقش حفاظت از منابع طبیعی به خود مردم است، تاکید نمود و افزود: ما، هم امانت دار انفال هستیم و هم میراث دار گذشتگان؛ بنابراین باید به نحو شایسته این امانت را به نسل بعدی بسپاریم.

ایشان خاطرنشان کرد: بزرگترین سیاست منابع طبیعی این است که به سمت مشارکت همه جانبه با مردم پیش برویم و در راستای حفاظت از منابع طبیعی به وسیله ایشان به عنوان یک وظیفه همگانی، باید در بین آنها به فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی بپردازیم.

وی ضمن تاکید بر اولویت قرار دادن کار نظارتی بر کار اجرایی افزود: حفاظت از عرصه های محیط زیست برعهده خود سازمان محیط زیست می باشد و ما نیز می توانیم در کنار آنها، کمک رسان باشیم. و در این راستا به اشاعه ماده ۳ و نقش نظارتی منابع طبیعی اشاره نمود.

افلاطونی با اشاره به موضوع کاداستر و بیان اینکه کاداستر پایه همه اقدامات و پروژه های منابع طبیعی و بسیار حائز اهمیت است، به تشریح نقش و فواید کاداستر پرداخت و افزود: به یاری خداوند متعال، ان شاء الله بزودی در استان البرز شاهد برگزاری جشن انفال خواهیم بود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان ضمن اشاره به ماده ۵۵ قانونی ملی شدن جنگلها و وظایف همکاران منابع طبیعی دراین خصوص تاکید کرد: در راستای پاسخگویی به شکایات و دادخواست ها بجای قلع و قمع، ضبط اعیانی را مورد اجرا قرار دهیم.

وی در خصوص موضوع حریق با توجه به احتمال افزایش حریق در سالجاری، اهتمام و توجه جدی و ویژه ی همکاران را در این خصوص خواستار شد و افزود: بلوک بندی پلاک ها از حیث حریق و مشخص نمودن مسئولین هر بلوک، موجب می شود تقسیم وظایف به نحو احسن و دقیق صورت پذیرد.

افلاطونی در مورد ایل راه ها بیان داشت: نقشه ایل راه ها بصورت کامل و دقیق در سازمان موجود می باشد و ادارات کل استان ها باید بر اساس این ممنوعیت ها، جواب استعلامات را بدهند.

ایشان با اشاره به تحویل و واگذاری عرصه ها به سایر دستگاه ها دولتی ابراز داشت: وقتی عرصه ای را تحویل می دهیم، تحویل گیرنده نقش قائم مقام را خواهد داشت و این یعنی تمامی اختیارات سابق ما، پیرو تحویل و انعقاد صورت جلسه، به دستگاه جدید واگذار می شود.

وی همچنین درباره تجهیز نیروهای یگان حفاظت استان ها گفت: برخی تجهیزات مورد نیاز نیرو های یگان حفاظت به ادارات کل استان ها ارسال و تحویل داده شده است.

شیخ ویسی معاون بازرسی دفتر حوزه ریاست سازمان نیز بعد از رساندن پیام خدا قوت معاون محترم وزیر و رئیس سازمان به کلیه همکاران مجموعه منابع طبیعی البرز، با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف حفاظت، احیا و اصلاح و بهره‌برداری از منابع‌طبیعی، سپردن برخی از اقدامات و پروژه ها از جمله پروژه های آبخیزداری به تعاونی های توانمند و حائز شرایط منابع طبیعی، می تواند بسیار سودمند واقع شود، افزود: هر کجا که ما دولتی ها امور را به خود مردم سپردیم، شاهد نتایج خوب و مثبت آن بودیم.

ایشان مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز را از استان های پیشگام و موفق در راستای تحقق اهداف و سیاست های سازمانی بر شمرد و از حامد فرضی بعنوان نماینده مجموعه البرز تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی استان البرز ضمن تبریک و تهنیت دهه کرامت و هفته جهاد و عرض خیر مقدم به دکتر افلاطونی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها و هیات همراه و تشکر از کارکنان اداره کل منابع طبیعی البرز در جهت انجام وظایف محوله بخصوص اقدامات اجرایی در انجام عملیات حفاظتی و آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی، بر لزوم تسهیل و ایجاد شرایط مناسب جهت مشارکت مردم در امر حفاظت از انفال تاکید نمود.

ایشان با ارائه گزارشی به تشریح اقدامات البرز در راستای تحقق اهداف و سیاست های سازمان، از جمله موضوع کاهش هزینه های قرارهای کارشناسی اشاره نمود.

فرضی بیان کرد: موضوع کاداستر در استان البرز به سرعت و به شدت در حال پیگیری و انجام است و مجموعه منابع طبیعی البرز این مقوله را به صورت جهادی و شبانه روزی تا حصول نتیجه کامل که همان برگزاری جشن انفال در استان است، پیگیری خواهد نمود.

وی با اشاره به موضوع رابطه اقدامات رسانه ای و آموزشی با کاهش تصرفات اراضی ملی اظهار داشت: اطلاع رسانی ها و برگزاری کلاس های آموزشی برای دهیاران، شوراها و بهره برداران، شرکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و ارائه گزارش اقدامات در فضای رسانه ای می تواند موجب فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از تخلفات و آسیب رساندن به منابع طبیعی شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین ندرلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تبریک دهه کرامت، به بیان اهمیت شرکت در انتخابات پرداخت و افزود: با اشاره به اینکه در کشور ما همه مردم حق رای دادن دارند، باید همگان از این حق تعیین شده به نحو مطلوب استفاده کرده و سرنوشت خود و آینده کشور را رقم بزنند. و تاکید کرد: صاحبان اصلی کشور، مردم هستند و برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنند.

در ادامه این جلسه عبدالرضا ابراهیمی معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل ضمن ارائه گزارشی درباره اقدامات و پروژه های معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از آن جمله می توان به اقدامات استان البرز در زمینه کاداستر از ابتدا تا کنون، نصب بنچ مارک ها در مرز اراضی ملی و مستثنیات و موضوع مبارزه با آفات در ارضی ملی و مراتع اشاره نمود.

اصغر بیات معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در بخش آبخیزداری به شرح پروژه های انجام شده و اثرات و فواید آن و همچنین پروژه های در دست اقدام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز پرداخت.

در این جلسه هر یک از روسای ستادی و ادارات شهرستانی به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و سوال های خود و در این خصوص همکاران سازمان به گفتگوی دو طرفه و تبادل نظر پرداختند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.