اتمام سیزدهمین ماراتن انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور کشور؛ تکیه رئیسی بر قوه جدید

?عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

سیزدهمین ماراتن انتخابات ریاست جمهوری با اعلام “سیدابراهیم رئیسی” به عنوان برنده نهایی به پایان خط رسید؛ ماراتنی که ۱۹ ساعت به طول انجامید و در ساعت ۲ بامداد به انتها رسید.

در این دوره از رقابت ها ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده چهار کاندیدایی بودند که تا پایان رقابت در صحنه باقی ماندند تا شانس خود برای حضور در پاستور را محک بزنند.

اما پس از سه دوره برگزاری مناظره تلویزیونی و طرح مباحث بسیار، در نهایت قرعه هشتمین رئیس جمهور و بَرنده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور به اسم “سیدابراهیم رئیسی” افتاد.

طبق پیش بینی های رسانه ای و محافل سیاسی، رئیس قوه قضاییه مورد انتخاب طرفداران او قرار گرفت و سه کاندیدای رقیب هم پیش از اعلام رسمی نتایج از سوی وزارت کشور با ارسال پیام تبریک به ابراهیم رئیسی، مهر تایید بر پیروزی او زده و پرونده انتخابات سیزدهم را مختومه نمودند.

رئیسی یک بار هم در انتخابات سال ۹۶ و در زمانی که تولیت آستان قدس رضوی بود وارد عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شد و نزدیک به ۱۶ میلیون رای را کسب نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه ما مسائل کشور را می‌شناسیم و راهکار را بلدیم گفت: کارنامه من مشخص است، برای کشور برنامه دارم و اراده‌ام سامان دادن به کسب و کار و سفره مردم است!

هشتمین رئیس جمهور کشور ادامه داد: محور تحولی که باید ایجاد شود و ضرورت دارد، اجرای عدالت است که باید در همه سطوح صورت بگیرد؛ در این صورت جلوی فساد گرفته می‌شود و مردم آن را احساس می کنند.

رئیسی با بیان اینکه اگر از مردم درباره فساد پرسیده شود؛ زمین‌خواری، قاچاق و مفاسد بانکی و رانت‌خواری را فساد می‌دانند افزود: بسیاری از امتیازاتی که دولت می‌خواهد به بخش خصوصی واگذار کند باید شدیداً بررسی شود و مورد مراقبت قرار گیرد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: مسئله پرداخت تسهیلات در کشور واقعاً مشکل دارد و ساز و کارها در بانک‌های عامل و نظارت‌های بانک مرکزی باید کارآمد باشد لذا راهکار این مسئله نیز شفافیت است که اگر اجرا شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب ایران تاکید کرد: یکی از بحران‌هایی که در کشور داریم بحران بی‌اعتمادی است که باید حل و به اعتماد به دولتمردان تبدیل شود.

رئیسی گفت: کالایی که صادر می‌شود باید مورد پیگیری قرار گیرد تا ارز آن به کشور بازگردد؛ یک راه این است که وارد موضوع شویم و با متخلفان برخورد کنیم ولی مسئله اینگونه حل نمی‌شود زیرا باید منبع ارز و پول، کنترل و رهگیری شود و این مهم با فعال‌سازی سامانه‌ها، شدنی است.

وی آمار بیکاران و شبه‌بیکاران را پنج میلیون نفر اعلام کرد و افزود: این آمار زیبنده کشور نیست، لذا اگر در هر سال یک‌میلیون شغل ایجاد می‌شد، اکنون این وضع را نداشتیم زیرا ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور فعال نیست؛ اقتصاد دریا می‌تواند فعال شود که در برخی کشورهای اروپایی ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی‌شان است، لذا ما هم سه هزار کیلومتر ساحل داریم و سهم آن در اقتصاد کشور، اندک است!

رئیسی اظهار کرد: باید فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد را بی‌جاذبه کنیم و اینکه بانک‌ها به‌ دنبال ارز، خرید زمین، طلا و مسکن بروند و ساختمان‌ها را فریز کنند مشکل‌ساز است و با نظام مالیاتیِ عادلانه می‌توان این حوزه‌ها را بی‌جاذبه کرد و جذابیت باید به‌ سوی تولید برود.

رئیس جمهور جدید کشورمان اضافه کرد: از تولیدکننده ۲۵ درصد مالیات اخذ می‌شود و این مقدار باید با شیب ملایم به ۱۰ درصد برسد؛ این مهم نیز باید در ساز و کارها رخ بدهد و از شهریور به بعد عملیاتی خواهد شد.

رئیسی دربازه علت کسری بودجه دولت هم گفت: متاسفانه هزینه‌ها زیاد و درآمدها کم است؛ برای کاهش هزینه‌های دولت برنامه داریم زیرا افزایش درآمد هم راه دارد؛ به‌ میزانی که مالیات می‌گیریم فرار مالیاتی داریم که این موضوع با یک سامانه هوشمند قابل رصد و رهگیری است.

وی درخصوص نظر خود درباره قیمت بنزین هم افزود: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم؛ برخی ها اخیراً شایعاتی مطرح می‌کنند که از مردم می‌خواهم این مباحث را باور نکنند زیرا با اراده جدی و کمک مردم بسیاری از گره‌ها باز می‌شوند!

شایان ذکر است از جمله سوابق قضایی حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی می توان به دادیار دادسرای کرج در سال ۱۳۵۹، دادستان کرج در سال ۱۳۶۰، دادستان استان همدان مابین سالهای ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳، جانشین دادستان تهران در سال ۱۳۶۴، دادستان تهران مابین سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳، ریاست سازمان بازرسی کل کشور مابین سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳، معاون اول قوه‌ قضاییه مابین سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳، دادستان کل کشور مابین سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ و دادستان کل ویژه روحانیت از سال ۱۳۹۱ به بعد اشاره نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.