چهارمین روز و آخرین نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۰ برگزار شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، چهارمین و آخرین روز کنکور سراسری ۱۴۰۰ امروز شنبه ۱۲ تیر ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در کشور کلید خورد.

آخرین روز کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز با رقابت بیش از ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی در ۳۵۲۲ حوزه امتحانی بیش از ۴۱۴ شهرستان و ۱۱ کشور خارجی آغاز شد.

کنکور زبان های خارجی ۱۷ داوطلب کرونایی دارد که پنج نفر از آنها در تهران هستند و برای شرکت در این آزمون به بیمارستان طالقانی تهران مراجعه کردند. این آزمون با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا، از روز چهارشنبه ۹ تیرماه آغاز شد؛ در روزهای گذشته داوطلبان گروه های آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی به رقابت پرداختند.

فرایند توزیع کارت ورود به جلسه نیز پایان یافت و بیش از ۹۵ درصد کنکوری ها در این آزمون شرکت کردند.

این آزمون به صورت همزمان در ۱۱ حوزه امتحانی خارج از کشور دبی، فرانکفورت، دوحه، کویت، آنکارا و استانبول، کویته، باکو، ایروان، کوالالامپور و مسقط برگزار می‌شود.

نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و دهه نخست مردادماه اعلام و فرایند انتخاب رشته نیز از نیمه نخست مردادماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

بر اساس اعلام رییس سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با احتساب ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، یک میلیون و ۹۰ هزار نفر پذیرفته می شوند.

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر به سؤالات گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی می‌توانند پس از آزمون سؤالات را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.