آغاز انتخاب رشته دانش‌آموزان به شیوه غیرحضوری

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از امروز (سه شنبه، پانزدهم تیرماه) آغاز می‌شود.

 علیرضا کاظمی اظهار کرد: ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی، مشخص و در سامانه http://pada.medu.ir بارگذاری شده است. برای انتخاب رشته هر دانش آموز ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر دانش آموزان و اولیای آن‌ها اعمال شده است.

وی ادامه داد: میانگین نمرات دروس ریاضی و تجربی برای دانش آموزان متقاضی «رشته ریاضی فیزیک» باید به ترتیب حداقل ۱۴ و ۱۳ و برای متقاضیان «رشته علوم تجربی» به ترتیب حداقل ۱۳ و ۱۴ باشد.

کاظمی در این رابطه گفت: دانش آموزان متقاضی رشته‌های «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم تجربی» و «فنی و حرفه‌ای»، به دو اولویت «الف» و «ب» تقسیم بندی شدند که گروه «الف» در اولویت ثبت نام هستند.

وی توضیح داد: دانش آموزانی که در اولویت «ب» قرار دارند، به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر، می‌توانند ثبت نام کنند.

شرط خرید اینترنتی کتاب‌های درسی برای دانش آموزان پایه دهم، ثبت اطلاعات و انتخاب رشته تحصیلی آن‌ها در «سامانه پادا» و تأیید آن از طرف مدیر مدرسه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.