بررسی اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه با حضور سفیر ژاپن در تهران

به گزارش عصر آزادی آنلاین، سفیر ژاپن در ایران اظهار کرد: اقدامات خوبی برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده است.

«کازو توشی آیکاوا» روز سه شنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دومین باری است که به تبریز سفر می کند، افزود: این بار به همراه تیم «برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد» (موسوم به «یو.ان.دی.پی») به تبریز سفر کرده ام تا روند برنامه های اجرایی مشترک احیای دریاچه ارومیه را از نزدیک مشاهده کنیم.

وی توضیح داد: آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) نیز برای احیای دریاچه ارومیه با دولت جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند.

آیکاوا اظهار کرد: تلاش های خوبی برای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته و خیلی خوشحالم که مشاهده می کنم دریاچه ارومیه در حال احیاست و امیدواریم با همدلی و همکاری شرکای اجرایی ،اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهیم.

وی اضافه کرد: دریاچه ارومیه، فرصت ها و منابع زیادی را برای افرادی که در حوزه دریاچه ارومیه زندگی می کنند، به وجود آورده است.

سفیر ژاپن در ایران با قدردانی از همکاری استانداری آذربایجان شرقی با «جایکا» در بحش احیای دریاچه ارومیه، در ادامه بیان کرد: کشور ژاپن در آذربایجان شرقی کنسولگری ندارد، ولی مدیریت ارشد استان از برنامه های سفارت ژاپن در این سال ها به خوبی حمایت کرده است.

وی اعلام کرد: با شیوع کرونا محدودیت‌های بسیاری، تحمیل و سفرها محدود شده است و وزارت امور خارجه ایران، اجازه ویژه برای سفر به استان آذربایجان شرقی صادر کرد تا از نزدیک پروژه های احیای دریاچه ارومیه را پیگیری کنیم که این نشان می دهد احیای دریاچه برای دولت در سطح ملی دارای اهمیت است.

«آیکاوا» همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری است، گفت: بسیار علاقه مند به گسترش مراودات گردشگری با این استان هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.