افزایش قابل توجه سرعت بیماری در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش قابل توجه سرعت بیماری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: تعداد بیماران بدحال در ICU در حال افزایش است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به احتمال افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا اظهار کرد: در روزهای گذشته تنها چهار شهرستان در آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که طی روزهای آتی، بر تعداد شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی نیز افزوده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر، افزایش مسافران از تهران و کم شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عامل افزایش روند بیماری نیز خواهند بود. امیدوارم مردم حساسیت بیشتری به خرج داده و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه کافی داشته باشند.

درستی با بیان این‌که روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند بر لزوم افزایش واکسیناسیون در استان تأکید کرده گفت: در روزهای آتی با افزایش تعداد دُزهای دریافت واکسن، این رقم قابل افزایش بوده و ما متعهد شده‌ایم تا هر روز حداقل یک درصد از جمعیت استان را واکسینه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: در کنار ساده انگاری مردم، سهل انگاری مسئولین به گسترش بیماری کمک می‌کند که جای تأسف دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.