آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا، آخرین استان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی آخرین استان کشور از نظر شیوع بیماری کرونا است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، دکتر محمدحسین صومی روز دوشنبه در سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با بیان این‌که بروز و شیوع بیماری در کشور و استان رو به افزایش است، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در استان اکنون ۸۵۰ نفر هستند و در سه هفته گذشته نیز تعداد فوتی‌ها تقریبا ثابت و روزانه بین پنج تا شش نفر بوده است.

وی با بیان این‌که به تمام بیمارستان‌های استان ابلاغ شده که بیماران کرونایی را با اولویت پذیرش کنند، اضافه کرد: خوشبختانه از نظر داروی مورد نیاز این بیماران، مشکلی نداریم و در خصوص تزریق واکسن نیز جزو سه استان برتر هستیم.

صومی با بیان این‌که آماده‌ هستیم تا تزریق واکسن را با سه برابر ظرفیت فعلی انجام دهیم، افزود: از مردم به صورت جدی تقاضا داریم به مدت دو هفته شیوه‌نامه‌ها را به طور کامل رعایت کنند تا بتوانیم روند واکسیناسیون را تسریع نماییم.

در این جلسه مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیگیری‌های لازم برای آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال استان را انجام دهد.

هم چنین استقرار بیمارستان صحرایی در مجاورت یکی از بیمارستان‌های شهر میانه، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.