امیر نیک‌یار بازیگر مجموعه‌های طنز و خالق شخصیت «آقا نیکی» دارفانی را وداع گفت

به گزارش عصر آزادی آنلاین، بازیگر مجموعه‌های طنز و خالق شخصیت «آقا نیکی» به دلیل ایست قلبی در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

عماد نیک‌یار عصر شنبه با تایید خبر درگذشت پدرش زنده‌نام امیر نیک‌یار گفت: مدتی بود که پدرم به دلیل ابتلا به سرطان روده بزرگ در حال سپری کردن مراحل درمان بود و طی چند وقت اخیر مراحل شیمی‌درمانی را پشت سر می‌گذاشت.

وی افزود: دو روز پیش (پجشنبه ۱۴ مردادماه) با وخامت حالش او را به بیمارستان بردیم و به تجویز پزشکان او در بیمارستان بستری شد و متأسفانه صبح امروز (شنبه ۱۶ مردادماه) بر اثر ایست قلبی در بیمارستان عرفان درگذشت.

امیر نیکیار متولد ۱۳۳۱ در تهران، بازیگر و یکی از بنیان گذار طنز نمایشی در حوزه تلویزیون بعد انقلاب است.

وی از ۱۷ سالگی کار نمایش خیابانی را در مرکز رفاه خانواده شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب ضمن حضور در عرصه تئاتر در سال ۱۳۶۶ بازیگری جلوی دوربین را با مجموعه جُنگ هفته آغاز کرد که موفقیت او در خلق شخصیت «آقا نیکی» در آن مجموعه باعث شد وی در جُنگ شبانه و سایر برنامه‌های طنز تلویزیون در دهه ۷۰ جای ثابتی داشته باشد.

او دوره ابتدایی آموزش تئاتر را نزد اساتیدی چون داریوش مودبیان و بهزاد فراهانی در بنیاد فرهنگی رفاه خانواده پشت سر گذاشت و برخی از هم‌کلاسی‌های او هنرمندانی چون عبدالرضا اکبری، مهدی میامی و مهدی شیری بودند که همگی آنها فعالیت بازیگری خود را از تئاتر آغاز کردند.

در ادامه زنده‌نام نیک‌یار به کارگردانی تئاتر نیز پرداخت که نمایش بهترین بابای دنیا یکی از آثار ماندگار او در قامت کارگردان تئاتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.