هشدار هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها

به گزارش عصر آزادی آنلاین، رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه‌ی بارشی در استان از روز شنبه تا دوشنبه‌ی این هفته خبر و نسبت به وقوع رگبار آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها، هشدار داد.

محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی ناپایدار تا اواسط هفته بوده که گذر امواج تراز میانی جو و همراهی آن با شرایط فصلی و محلی در برخی ساعات و به ویژه از بعد از ظهر تا اوایل شب، موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، رگبار باران و رعدوبرق خواهد شد.

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه شب، شدت ناپایداری ها افزایش یافته و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و معابر و همچنین اصابت صاعقه در مناطق مرتفع و خسارت در اثر وزش تندباد های لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته از شدت ناپایداری ها کاسته شده و از نظر دمایی نیز تغییرات قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز  به ترتیب، ۳۴ درجه و ۲۳ درجه بود و همچنین دمای فعلی تبریز، ۲۸ درجه‌ی سانتیگراد گزارش شده که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.

امیدفر در پایان در ارتباط با خنک‌ترین و گرمترین شهر استان تاکید کرد: ورزقان با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک ترین شهر استان و جلفا با دمای ۳۸ درجه بالای صفر، گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.