نخستین جشنواره رسانه‌ای در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار می شود

رئیس انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری: آذربایجان شرقی به عنوان قطب کشاورزی ایران مورد توجه جراید سراسری است

عصر آزادی آنلاین/ مریم خدابخش

رئیس انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری گفت: آذربایجان شرقی به عنوان قطب کشاورزی ایران مورد توجه جراید سراسری است.

اسد فلاح، در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری با اکبر فتحی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: رسانه‌های مکتوب و به‌ویژه روزنامه‌های کثیرالانتشار و سراسری کشور با پوشش مطلوب اخبار کشاورزی استان همواره همراه و همیار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جامعه زحمت‌کش و شریف کشاورزی استان، بوده‌ و هستند.

وی با اشاره به فعالیت طیف کثیری از فعالان با سابقه، پیشکسوت و جوانان تحصیل‌کرده حوزه رسانه استان در رسته سرپرستی روزنامه‌های سراسری، افزود: گستره فعالیتی این دسته از همکاران در سطح استان و شهرستان‌های آن می‌باشد و تأسیس انجمن برای پیگیری مطالبات صنفی و هم‌چنین انتظام و انسجام بخشی این خانواده پرجمعیت رسانه‌ای، رویداد مهمی بود که در آستانه استقرار و شروع فعالیت دولت جدید و مردمی، رقم خورد.

اسد فلاح با بیان این‌که در حال حاضر ۳۳۱ عنوان روزنامه به‌صورت یومیه در سطح کلیه استان‌های کشور چاپ و برای فروش عرضه می شوند، اضافه کرد: از این میزان حدود ۱۰۰ عنوان روزنامه سراسری، دارای دفتر مجزا و پروانه نمایندگی صادره از فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری به‌جز چند دفتر معدودی که حالت پیمان‌کاری دارند، با هزینه‌های خود فعالان این حوزه اداره می‌شوند، ادامه داد: پوشش اخبار استانی در جراید کثیرالانتشار و سراسری بستگی مستقیم به اهمیت اخبار و آثار فعالیت های صورت گرفته دارد و انتشار اخبار حوزه کشاورزی نیز در راستای توجه صرف به اولویت‌های حرفه و رسالت رسانه‌ای همکاران اجرایی می شود که البته به دلیل تنوع و گستردگی فعالیت‌های مربوطه در استان به‌عنوان قطب کشاورزی، شاهد کثرت چاپ اخبار این بخش مهم در رسانه‌های مکتوب کشوری هستیم.

فلاح اظهار کرد: انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری استان آذربایجان شرقی در راستای ایفای مسؤولیت اجتماعی و رسالت رسانه‌ای و در چارچوب اهداف و ماموریت‌های اساسنامه‌ای، آماده تعاملات و همکاری‌های خبری با دستگاه‌ها، ارگان‌ها، واحدهای تولیدی و کارفرمایی و بخش‌های عمومی و خدمات رسان به جامعه شهری و روستایی است.

وی هم‌چنین افزود: ما به‌دنبال این هستیم تا این باور و رویکرد را در بین مسؤولان استانی و شهرستانی به‌ویژه جامعه مخاطبان اصلی رسانه، ترویج و توسعه دهیم که رسانه‌ها موظف‌ هستند در چارچوب شغل و حرفه‌ مقدس خود، به رسالت و تکلیف رسانه‌ای شان، متعهدانه و مطابق موازین و اصول اخلاقی و حرفه ای جامه عمل بپوشانند.

 اسد فلاح خاطرنشان کرد: در انطباق با اهداف و وظایف مترتب بر اساسنامه‌ انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری و پیرو ایجاد زمینه توسعه همکاری‌ها از سوی جهادکشاورزی استان، از عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک استقبال می کنیم.

وی هم‌چنین با تبریک هفته دولت، از تقبل و پذیرش پیشنهاد مربوط به موضوع برنامه‌ریزی مشترک جهت برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با تشکیل ستاد و استقرار دبیرخانه مربوطه در واحد روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاری کارشناسان حوزه رسانه به مدیریت و محوریت انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری، خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.