“عصرآزادی” از اهم مباحث مطرح شده در جلسه شورای ششم شهر تبریز گزارش می دهد؛ از کنترل نیروزاده ها تا نگهبانی آقازاده ها!

✔️اعضای شورای شهر تبریز پیشنهاد دادند ورود هر نوع نیرو به شهرداری موقتاً ممنوع و مسدود گردد تا جذب نیرو بر اساس شایسته سالاری و آزمون انجام گیرد

 ? عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

هفدهمین جلسه شورای ششم شهر تبریز به ریاست حجت‌الاسلام رسول برگی و با حضور اعضا و مظفر سلیمانی – به عنوان سرپرست شهرداری تبریز – در محل عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید.

اظهارات جالب توجه رئیس شورای شهر تبریز، این هفته هم‌ خبرساز شد… او که از کیفیت بسیار پایین لباس آتش نشانان تبریز سخن می گفت افزود: جنس لباس آن ها از پشم شیشه بوده و حساسیت می دهد؛ گویا لباس آنها از جانب شخصی هبه بوده است.

برگی اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی با کمبود نیرو مواجه است به طوری که آتش‌نشانان ما مجبورند نگهبانی بدهند، پس آقازاده ها را به عنوان نگهبان باید به سازمان آتش نشانی انتقال بدهیم!

اظهارات وی از این جهت جالب توجه بود که گویا چندین بار با او تماس گرفته اند که به آقازاده ها گیر ندهید…! اما برگی با لبخند گفت: بالاخره باید حق به حق دار برسد!

علی نوای باغبان هم گفت: درآمد شهرداری برای سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است در حالی که اجاره و درآمدهای پایدار در سطح دنیا بیشترین حجم درآمد شهرداری‌ها را تامین می‌کند اما شهرداری تبریز کمترین میزان درآمدی را دارد.

▪️پرده اول؛

طرح یک فوریتی اعضای شورای شهر تبریز با موضوع انسداد موقت ورود نیروی انسانی به شهرداری تبریز در ابتدای جلسه این هفته مورد بررسی حاضرین قرار گرفت تا از این طریق جذب نیرو بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد.

روح الله رشیدی، عضو شورا گفت: پیشنهاد دادیم از ورود هر نوع نیرو به شهرداری موقتاً ممنوع و مسدود گردد زیرا این طرح در راستای نظام‌مند کردن ورود نیرو به شهرداری و جذب نیرو می باشد و جذب نیرو بر اساس شایسته سالاری و آزمون انجام می‌گیرد.

وی افزود: پرداخت حقوق و هر گونه حق‌الزحمه به نیروهای جدید نیز متوقف می شود تا برنامه ساماندهی و ضوابط جذب نیرو طی یک ماه آینده از سوی شهرداری تدوین و تقدیم گردد.

علیرضا نوای باغبان دیگر عضو شورا نیز گفت: باید این موضوعات را در جلسه غیرعلنی بررسی کنیم لذا حراست شهرداری را در این کمیسیون اضافه کردیم و اعضای شورا به عنوان ناظر هستند پس، شهرداری باید در این لایحه ما را یاری نماید.

حجت الاسلام رسول برگی نیز گفت: باید کلیات طرح را در این جلسه تصویب کنیم تا جزئیات آن در جلسات غیرعلنی چکش کاری گردد.

فریدون بابایی اقدم نیز با طرح این سوال که بحث زمان بدی موقت تا کی پابرجاست افزود: شورای ششم در این راستا قدم های خوبی برداشته است لذا بعضی از نیروها بلاتکلیف هستند و باید برای نیروهایی که موجود می باشند چاره ای بیندیشیم!

رشیدی در پایان این دستورجلسه تاکید کرد: طول زمان انسداد موقت نیرو به شهرداری تبریز در مدت زمان‌ یک ماهه اجرا می گردد.

پس از این‌ صحبت ها بود که لایحه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

▪️پرده دوم؛

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در صحن شورا حضور یافت از حرف و حدیث های انتظارگونه موزه دفاع مقدس از شهرداری تبریز اظهار کرد.

اصغر عباسقلی زاده گفت: دفاع مقدس ماهیت اسلام و انقلاب را عیان کرد زیرا جنگ تحمیلی بر اساس مدیریت اسلامی و ولایی انجام گرفت ما، هم در جنگ بهترین نتیجه را گرفتیم و هم ارزش‌های‌مان حفظ گردید و دشمن را شکست دادیم.

وی افزود: انتظار داریم شهرداری‌ تبریز در تکمیل موزه دفاع مقدس دست‌مان را بگیرد، امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری عقب‌ ماندگی های موجود در پروژه پارک – موزه دفاع مقدس تبریز را تکمیل نماییم.

بدین ترتیب علاوه بر تجلیل از خدمات مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، از فداکاری های رزمندگان و یادگاران دوران هشت سال جنگ تحمیلی در نیروهای مسلح قدردانی به عمل آمد.

همچنین به مناسبت ۷ مهر به عنوان‌ روز آتش نشانی و ایمنی و به پاس از جان گذشتگی های این نیروهای پرتلاش از نمایندگان آتش نشانان شهرداری تبریز تجلیل و قدردانی گردید.

▪️پرده سوم؛

ارائه منابع و مصارف ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز از جمله مباحث جالب توجه جلسه این‌ هفته شورای ششم شهر تبربز بود که اعضای شورا، لزوم شفاف سازی در سازمان مدیریت پسماند را مورد توجه قرار دادند.

شهرام دبیری در ابتدا گفت: شهرداری تبریز در پنج ماهه اول در کل ۱۷۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که مشابه سال قبل است زیرا درآمد مناطق شهرداری به غیر از منطقه ۱۰ زیر ۵۰ درصد بوده است لذا برای درآمدی های غیر نقدی باید برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: ۲۹ درصد آمار بسیار پایینی است و باید دلایل این وضعیت بررسی شود زیرا ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خریداری کرده ایم ولی سازمان های عمران و مدیریت پسماند عملکرد پایینی داشتند که دلایل آن باید شفاف گردد!

عضو دیگر شورا گفت: مرجع پایش برنامه ای که توسط شورای پنجم نوشته شده است چه کسی است؟ متفاوت بودن بودجه به درآمد مناطق بستگی دارد لذا یکی از مهمترین موضوعات، پاسخگویی مسئولان شهرداری های مناطق می باشد.

احد صادقی افزود: وقتی به سازمان مدیریت پسماند می گوییم وضعیت باکس ها چرا این طور است می گویند منطقه، بودجه ندارد اگر تفریغ بودجه به دست ما برسد بهتر می‌توانیم در خصوص عملکرد شهرداری قضاوت کنیم!

فریدون‌ بابایی اقدم گفت: گزارشی که شهرداری ارائه داده بسیار نگران کننده بوده و از وضعیت رو به ورشکستگی شهرداری تبریز حکایت دارد زیرا وقتی بودجه نوشته می شود جمعیت مناطق هم در نظر گرفته شود!

وی افزود: در چهار پروژه بزرگ عمرانی شهر تبریز، تحرک خاصی دیده نمی شود و اینکه در بهترین فصل کاری وضعیت پیشرفت عمرانی ۲۹ درصد است، قابل قبول نیست لذا خزانه متمرکز، انگیزه مناطق برای کسب درآمد را از بین می‌برد که باید به فکر مشوق برای این مناطق باشیم.

▪️پرده چهارم؛

سخنرانی میان دستور محمدحسن اسوتچی نیز از نکات جالب توجه جلسه این هفته شورا بود که همانا خودتان شفاف سازی کنید قبل از اینکه برایتان شفاف کنند!

محمدحسن اسوتچی افزود: در خصوص پرداخت به موقع حقوق‌ها، باز هم مشکل پیش آمده است زیرا اخیراً لیستی در خصوص شفافیت اسامی منتشر شد که میزان دریافتی مدیران مشخص شد؛ چنین چیزهایی دیر یا زود معلوم می شود و نمی توان چیزی را پنهان کرد پس بهتر است خودمان حقوق خودمان را شفاف اعلام کنیم!

وی اضافه کرد: این چه عدالتی است که یک مدیر چند قطعه زمین به اسم هدیه بردارد و یک کارگر شهرداری در خانه ۲۷ متری زندگی کند؟ چطور این زمین‌ها از گلوی برخی افراد پایین می‌رود؟

اسوتچی خاطرنشان کرد: جاسوس و خرابکار که لازم نیست از بیرون بیاید، بعضی افراد با نام شهدا و دین از هر جاسوسی می‌توانند بدتر باشند!

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: شهید بهشتی دارای مدرک دکترا و مسلط به چهار زبان زنده دنیا به قدری عدالت برایش مهم بود که در سال ۵۸ که گوشت به سختی در تهران یافته می شد در سخنرانی گفت به خانواده‌ام گفته‌ام که اگر قبلا ۲ وعده گوشت می خوردیم الان باید یک وعده گوشت بخوریم این عدالت مورد نظر جمهوری اسلامی است.

وی گفت: چگونه است مدیران در تعاونی مسکن چندین قطعه می‌گیرند و کارگران ما مستاجر هستند، این عدالت نیست.

خزانه دار شورای شهر تبریز با بیان اینکه چند ماه قبل بنری نوشتم که حراست خواب هستی یا بیدار، که همزمان با تغییر مدیریت در حراست بود اما مدیر جدید  با بنده تماس گرفتند که بیایید در مورد سوالات صحبت کنیم‌، در واقع برخی مسائل در شهرداری اتفاق می‌افتد که حراست به درستی پیگیری نمی‌کند.

محمدحسن اسوتچی افزود: اگر حراست به عنوان دیدبانی که مورد اعتماد است نتواند زمینه های مشکل را بگوید دیگر بود و نبود آن چه فرقی دارد، حراست به عنوان دیدبان مورد اعتماد باید در مورد اتفاقات هشدار دهد.

اسوتچی ادامه داد: چگونه است مدیران سابق که الان نیز منسب دارند نیرو وارد شهرداری می‌کنند آیا باید به این افراد هشدار دهم.

عضو شورای شهر تبریز گفت: در مجموعه شورا و شهرداری نیاز نیست جاسوس بیاید کار کند برخی ها با ریاکاری می‌توانند کار های بسیاری کنند که دشمن نمی‌توان این ضربه را بزند.

وی اظهار داشت: اینگونه نیست که چون الان عضو شورا هستم این مسائل را پیگیری کنم وقتی ۲۵ سال پیش مسئول حراست شهرداری بودم نیز این ها اولویت من بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شهرداری منطقه ۲ و۳ پیمانکار اقدام به انجام برخی کار ها کرده و مبالغی بیشتر دریافت کرده  گفت: قرار شده این موضوع به دادگاه ارجاع شود که برخی ها می‌خواهند جلوی این کار را بگیرند.

اسوتچی افزود: باید با پیمانکار خاطی برخورد شود، وقتی پیمانکار قیمت بسیار پایین در مزایده می‌زند با دستکاری در صورت وضعیت ها می‌خواهد پول اضافی از شهرداری بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.