دکتر عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور: با مساعدت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور پیگیر مشکلات مردم البرز هستیم

دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه چهارم شهریور ماه سال جاری به همراه حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفت و گو نمود.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، عباسی در این دیدار با تشریح وضعیت جغرافیایی استان البرز خشکسالی و بروز پدیده بیابان زایی را دو معضل اصلی برای استان ذکر کرد و گفت: اگر با اقدامات اساسی با پدیده بیابان زایی مقابله نشود پایتخت کشور را نیز تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به وجود دو سد عظیم در استان البرز که تامین کننده آب شرب، تهران، قزوین و البرز است، اجرای طرح های آبخیزداری را راهکاری اساسی برای جلوگیری از فرسایش خاک، رسوب و کاهش خسارت سیل برشمرد و خواستار اجرای اقدامات آبخیزداری در بالادست این سدها شد.

نماینده مردم شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکل آب شهرستان فردیس اشاره نمود و از معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست نمود که در این خصوص مساعدت و همفکری لازم در جهت رفع این مشکل را داشته باشد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در دیدار نماینده مردم کرج در مجلس، قابلیت استان البرز را بسیار بالا خواند و افزود: با توجه به تراکم جمعیت در سطح استان اهمیت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دوچندان می شود.

مسعود منصور همچنین گفت: منابع طبیعی در سال گذشته و در راستای طرح 9 در 99 اقدامات چشمگیری در سطح استان داشت و برنامه های پیشنهادی منابع طبیعی در سال 1400 نیز بر اساس تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری است.

رییس سازمان جنگل ها با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر و تعیین حدود اراضی ملی از مستثنیات از ضروریات انجام کار در منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: سازمان جنگل ها از همه ظرفیت های خود برای حمایت از منابع طبیعی بویژه جنگل ها و مراتع استان البرز استفاده خواهد کرد.

در حاشیه ی این دیدار، عباسی نماینده شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد در مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که همراه با قرائت زیارت پرفیض عاشورا در محل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار گردید شرکت نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.