نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در جلسه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان: آینده دانش آموزان در پیوند صنعت با آگاهی گره خورده است

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: جلسه ویژه برنامه ریزی جهت عملیاتی نمودن آموزش حرفه های منتخب در راستای پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

این جلسه برای رشته های الکترونیک و مکانیک در راستای پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان با حضور علیرضا مقیدی مدیر پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان در اتاق بازرگانی تبریز برگزار گردید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز اجرای این پروژه همکاری را به عنوان راهکاری در راستای پیشرفت صنعتی آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: این آموزش ها اثرات خود را در کشورهای پیشرفته به خوبی نشان داده که عملیاتی سازی آن در استان نیز می تواند تحولی بزرگ در حوزه تولید و صنعت به وجود آورد.

ابوالفتح ابراهیمی با بیان اینکه این حرکت، هدف بزرگی را دنبال می کند افزود: هدف آن رشد صنعت، همراه با آگاهی است و با اجرایی شدن آن دانش آموزان ما می توانند پیش بینی درستی از آینده به عمل آورده و با شناخت علاقه مندی خود، به دنبال آن حرکت نمایند.

وی اضافه کرد: طی این طرح، دانش آموزان در حین تحصیل، دوره های لازم عملی را در کارخانجات آغاز خواهند کرد که این امر بر رشد و توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

▪️صنایع باید در تربیت، تامین و آموزش نیروی ماهر خود فعال گردند 

مدیر پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان نیز هدف اصلی این پروژه را معرفی و ایجاد ساختار عناصر آموزش دوگانه شغلی در ایران با کارایی موثر در آموزش مشاغل مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی دانست.

علیرضا مقیدی افزود: انتظار می ‌رود با تقویت روابط همکاری بین سازمان فنی و حرفه‌ای، اتاق های بازرگانی و تشکل های تخصصی نیازهای آموزش شغلی بنگاه های اقتصادی شناخته شده و برنامه های آموزشی با توجه به نیاز روز صنعت تدوین و در نهایت منجر به بالا رفتن سطح مهارتی نیروی کار متخصص در ایران شود.

وی اضافه کرد: در فاز اول این پروژه قصد معرفی طرح به واحدهای تولیدی و تامین زیرساخت های لازم ادارات فنی و حرفه ای را داشتیم و حال نیز قدم در راه فاز دوم و عملیاتی سازی طرح گذاشته ایم لذا این سیستم آموزشی کمک خواهد کرد که صنایع ما در تربیت نیروی ماهر فعال شده و نیروی مورد نیاز خود را آموزش دهند.

شایان ذکر است در عملیاتی نمودن جز دوم پروژه استان های پایلوت از واحدهای تولیدی – صنعتی با کمک تشکل های ذیربط در استان ها، نیازهای آموزشی طی فرم های از قبل تهیه و تدوین و جمع آوری شده و در طی چهار ماه آینده دوره های تخصصی در رشته های بازرسی فنی جوش، تراشکاری سی ان سی، فرزکاری سی ان سی، برق کار صنعتی، الکترونیک کار صنعتی و کاور پی ال سی با همکاری اتاق بازرگانی تبریز، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی توسط مربیان فنی و حرفه ای و استادکاران موجود در واحدهای تولیدی صنعتی با گذراندن دوره های تخصصی تدریس موسوم به پِداگوژی در محل کارخارنجات با سرفصل های تعیین شده از طرف سازمان فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.