جزئیات بازگشایی مدارس در آذربایجان‌شرقی

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، جزییات بازگشایی حضوری مدارس متوسطه اول و ابتدایی استان از اول آذرماه امسال را تشریح کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، عاشور اکرمی روز سه شنبه در یک گفتگوی خبری در تشریح آخرین وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به‌صورت تدریجی و اقتضائی است.

وی اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس آذربایجان شرقی در مناطق روستایی از روز سوم مهر ماه و با تعداد زیر ۱۵ نفر دانش آموزدر هر کلاس درس، به صورت حضوری باز هستند.

وی افزود: از پانزدهم مهر ماه نیز کلاس‌های زیر ۳۰ نفر با رعایت نکات بهداشتی در تمامی مناطق روستایی و عشایری دایر هستند.

اکرمی در خصوص مدارس مناطق شهری خاطرنشان کرد: مدارس مناطق شهری از ۱۵ آبان‌ماه بازگشایی شده و مدارس آموزش متوسطه دوم (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم) نیز تدریجاً بازگشایی خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش آذربایجان شرقی اضافه کرد: در صورت بازگشایی کامل مدارس، دانش‌آموزان باید با فاصله‌ ۱.۵ متری در کلاس ها حاضر باشند و کلاس‌های بالای ۳۰ نفر نیز  به  چند گروه تقسیم شده و هرگروه یک روز در میان در مدرسه حاضر و روزهای دیگر به‌صورت مجازی تحصیل خواهند کرد.

 اکرمی بیان کرد: کلاس‌های حضوری به مدت سه زنگ (۶۰ دقیقه) برگزار و هر ۱۰ دقیقه یکبار نیز پنجره‌های کلاس برای گردش هوا باز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.