چاپ کتاب برجسته ترین دستاورد بشری است

مراسم اختتامیه گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد؛

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: رویدادهای مربوط به گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در مراسم اختتامیه گرامیداشت این هفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این باره گفت: همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان سال ۱۴۰۰ جریان داشت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اقدام به برگزاری رویدادهای متنوعی در زمینه کتاب و کتابخوانی به صورت حضوری و مجازی نمود.

لیدا لطفی نقش افزود: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب با عنوان “نهان از دل و دیدگان” با حضور مولف کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان “خانواده با رویکرد تعالیم اسلام”، انتخاب کتاب خوان برتر و مراسم تجلیل از برگزیدگان رویدادهای فوق از جمله این برنامه ها بود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ابعاد جسمانی و روحانی انسان گفت: انسان علاوه براینکه نیازمند تغذیه جسمانی خود می باشد جهت رشد و تعالی روحانی نیز نیازمند مطالعه می باشد و مطالعه کتاب خوب در نیل به این هدف حائز اهمیت است.

حجت الاسلام محمدمهدی شمسی مشکلات جامعه بشری را مربوط به جهل و عدم آگاهی دانست و منشاء این مشکلات را ضعف گرایش به علم بیان کرد و افزود: تقوا و نظم از توصیه های حضرت مولی الموحدین علی(ع) است و اگر نظم و تقوا هر دو باهم رعایت نشوند منجر به رشد جامعه نخواهد شد.

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز نقش دانش در تحولات بشری را یادآور شد و گفت: چاپ کتاب یکی از برجسته ترین و ارزشمند ترین اختراعات و دستاوردهای بشری دانست.

حسن رسولی سقای افزود: پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی در سال های اخیر و تغییر فرهنگ مطالعه، نیاز توجه به توسعه کتابخانه های دیجیتال و کتاب های الکترونیکی را بیش از پیش نشان می دهد و سیستم های نشر اطلاعات بایستی این رویکرد را مد نظر قرار دهند.

شایان ذکر است در این مراسم از ابراهیم پوردرگاهی در بخش نقد و بررسی کتاب، منوچهر نصیر پور، محمدرضا خمیرگیر خیابانی و معصومه طهرانچیان به عنوان کتابخوان برگزیده، محمدعباسی، رسول میرزایی و معصومه حیدرزاده به عنوان برگزیدگان مسابقه کتابخوانی و اسماعیل ایمانی به عنوان کتابدار برگزیده تقدیر شد و از تلاش های همکاران کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اهدای لوح از طرف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تجلیل گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.