رونمایی از گواهینامه ثبت ملی ساختمان اعزام نیروی تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از رونمایی گواهینامه ثبت ملی ساختمان اعزام نیروی دوران دفاع مقدس تبریز خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در مراسم رونمایی این اثر گفت: « ثبت ملی آثار دفاع مقدس نقطه عطفی بر شناخت و معرفی نقش پررنگ مجاهدان و ایثارگران آن دوران است.

وی بیان کرد: پیش از این مدرسه زینبیه شهرستان میانه و دانشکده فنی دانشگاه تبریز که در دوران جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک قرار گرفته بودند، با اقدامات این اداره‌کل و همکاری سپاه عاشورا به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: در راستای حفظ و صیانت از آثار دفاع مقدس استان، این اداره کل مراتب ثبت ملی محل شهادت شهدای بعد از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در استان و همچنین آثار باقی مانده جنگی رزمندگان سپاه عاشورای استان در مناطق جنگی استان خوزستان و همچنین داخل آذربایجان شرقی را در دستور کار خود قرار داده است.

ساختمان اعزام نیروی استان در خیابان حافظ تبریز واقع شده است که در آن دوران باشکوه و پرافتخار مجاهدان، ایثارگران و رزمندگان بسیاری را به سوی جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرده است .

در مراسم رونمایی از گواهینامه ثبت ملی ساختمان اعزام نیروی تبریز، از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی، توسط نماینده محترم ولی فقیه، فرمانده سپاه عاشورا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اهدای لوحی در راستای اقدامات انجام گرفته در ثبت ملی آثار دفاع مقدس استان قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.