کاهش دمای هوا در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای هوا امروز در برخی مناطق استان آذربایجان‌شرقی کاهش می‌یابد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر با بیان اینکه بر اساس نقشه های پیش یابی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، از روز گذشته در ارسباران وضعیت جوی نسبتا ناپایدار شده است، افزود: این وضعیت امروز نیز در این مناطق برقرار بوده و در اواخر روز یکشنبه برای این مناطق افزایش ابر و احتمال بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: در بقیه مناطق استان وضعیت جوی پایدار بوده و در برخی مناطق با غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده های جوی همراه است و این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی می شود.

وی توضیح داد: پایدار ماندن این وضعیت و افزایش آلودگی هوا، شرایط ناسالمی برای تمام گروه های سنی ایجاد می کند و در برخی مناطق کاهش دید و کیفیت هوا اتفاق می افتد.

امیدفر، توصیه کرد تمامی گروه های سنی در روزهای اول هفته آینده از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خوددای کنند.

در حال حاضر کمینه دمای استان مربوط به بستان آباد با ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر است و بیشینه دما مربوط به بناب با ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.