پرستاران و خانواده شهدای سلامت با رهبر انقلاب دیدار کردند

جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت، به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، جمعی از پرستاران و خانواده شهدای سلامت، به مناسبت ایام ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: زینب کبری سلام‌اللّه علیها توانست به همه‌ تاریخ و همه‌ جهان نشان بدهد ظرفیت روحی و عقلی عظیم جنس زن را. زینب کبری توانست نشان بدهد علوّ مرتبه‌ زن و عظمت قدرت روحی و عقلانی و معنوی زن را. زینب کبری سلام‌اللّه علیها دو نکته را نشان داد. یک نکته اینکه زن می‌تواند اقیانوس عظیمی باشد از صبر و تحمل. دوم اینکه زن می‌تواند قله‌ بلندی باشد از خردمندی و تدبیر.

ایشان افزودند: پرستار کسی است که به انسانی کمک می‌کند که در همه چیز محتاج کمک است؛ آب می‌خواهد، غذا می‌خواهد،آرامش شب برای خوابیدن می‌خواهد، تسکین درد و دارو می‌خواهد و بقیه حوائج گوناگون. پرستار این حوائج را مثل فرشته نجات به انسانی که در نهایت احتیاج و نیازمندی است، کمک می کند. کمک به نیازمند در همه فرهنگ‌ها یک ارزش والایی است و آن هم نیازمندترین یعنی بیمار.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: من خطاب به هنرمندانمان بکنم. ما یک کمبودی در زمینه روایت هنری حوادث بیمارستانی داریم. این سختی‌های پرستارها و دشواری‌هایی که اینها با آن مواجه هستند، این‌ها مایه‌های هنری دارد. اینها به تعبیر فرنگی رایج در زبان هنری‌ها مایه‌های دراماتیک دارد و می‌شود از آن برنامه‌های هنری جذاب به وجود آورد.

ایشان گفتند: انواع هنرها بیایند به میدان، چه هنرهای نمایشی، چه تجسمی، چه شعر، چه ادبیات، اینها را بیاورند. اینها سرمایه عظیم فرهنگی است و باید از آن استفاده کنند و آن کسی که بتواند این سرمایه‌ها را نقد کند هنرمندان ما هستند. الحمدلله هنرمند متعهد و مسئول هم کم نداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.