برف تبریز و برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش کرد

 رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف که از صبح امروز در این استان آغاز شده، تبریز و برخی شهرها را سفیدپوش کرد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر، اظهار داشت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد ورود این سامانه بارشی از عصر روز گذشته به استان موجب ناپایداری جو و بارش باران، برف و کاهش دما در کلیه نواحی به ویژه نواحی جنوبی استان می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا اوایل شنبه ادامه خواهد داشت، افزود: بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به صورت برف خواهد بود و احتمال بروز کولاک برف در مناطق برفگیر وجود دارد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت احتمال لغزندگی و اختلال در تردد، کولاک برف و کاهش  دید افقی به ویژه در جاده های کوهستانی نیمه جنوبی استان دور از انتظار نبوده و توصیه می شود مردم و مسافران از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

امیدفر، ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده وضعیت نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد شد و در نتیجه احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی استان دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: بررسی آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار تا ظهر پنج شنبه هفته آینده در استان بوده و با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده های جوی بویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.