دو برابر شدن ارزش پرونده‌های تخلفات صنفی در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از دو برابر شدن ارزش پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در استان در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، یوسف پایدار روز جمعه در یک گفتگوی خبری گفت: ارزش پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده در استان در این مدت حدود ۳۵۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در هشت ماه گذشته ۱۱۲ هزار و ۴۶۱ بازرسی از صنوف استان انجام و ۶ هزار و ۲۹۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بازرسی انجام شده در این مدت مربوط به شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، مراغه و میانه بوده است، ادامه داد: گرانفروشی، عدم صدور فاکتور فروش و عدم درج قیمت کالا از جمله تخلفات صنفی در این استان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان افزود: طرح نظارتی شب یلدا به منظور تامین اقلام مورد نیاز و جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی، با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۱۰ روز زودتر از زمان مشابه در سال قبل از ۲۰ آذر لغایت اول دی ماه اجرایی می‌شود.

پایدار با بیان اینکه گشت‌های مشترک به صورت میدانی و مستمر در طول سال و ایام مختلف بویژه در حوزه تامین و توزیع اقلام اساسی در قالب همکاری با سایر دستگاه‌های متولی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تمهیدات لازم در جهت اقدامات نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌های بارفروشان، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار و قنادان در طرح یاد شده پیش بینی شده و با جدیت دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: در طرح نظارتی شب یلدا کنترل و نظارت بر فرایند صدور فاکتور، رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی، نحوه عرضه اقلام اولویت دار شب یلدا در میادین عمده فروشی میوه و واحد‌های صنفی عرضه کننده آجیل، خشکبار و شیرینی در دستور کار قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.