قرنطینه و محدودیت‌ها را یک ماه بازگردانید

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، با اشاره به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، گفت: توصیه ما این است که قرنطینه‌ها را دوباره و حداقل برای چهار هفته بازگردانیم و اجرا کنیم.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حمیدرضا جماعتی، روز یکشنبه در نشست کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در بیمارستان قلب شهید رجایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۹ کشور دنیا اعلام اُمیکرون را داشتند و سازمان جهانی بهداشت هم این موضوع را اعلام کرد، ما هم باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: نکاتی که روی آن تاکید داریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همان جدیت قبل است و همان اقداماتی که در پیک‌ها داشتیم باید با همان جدیت رعایت کنیم. دوم اینکه محدودیت‌ها و قرنطینه‌هایی که وجود داشت، مجدداً اعمال شود.

جماعتی افزود: توصیه ما این است که قرنطینه‌ها را دوباره و حداقل برای چهار هفته بازگردانیم و اجرا کنیم. زیرا اگر قرار باشد پیک اُمیکرون در کشور ایجاد شود، با توجه زمان شیوع تندی که ویروس دارد، احتمال دارد که طی چند هفته آینده ما شاهد این پیک خواهیم بود.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، تاکید کرد: قرنطینه‌ها درباره مدارس، دانشگاه ها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و مجامعی که بیش از ۱۰ نفر در آنجا هستند، حتما انجام و این محدودیت‌ها اعمال شود. زیرا بحث جدی است و اگر این اقدامات را انجام ندهیم، احتمالا طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک امیکرون در کشورمان خواهیم بود.

وی با عنوان این مطلب که واکسیناسیون افراد ۷ تا ۱۱ سال یا ۵ سال به بالا در اکثر کشورها از جمله آمریکا آغاز شده است، گفت: کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ اعتقاد دارد واکسیناسیون سنین ۷ تا ۱۱ سال با واکسن‌هایی که در دسترس است، انجام دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.