آخرین اخبار از حادثه ریزش ساختمان در تبریز/ آمار جانباختگان به پنج نفر رسید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از جان باختن پنج نفر و مصدوم شدن ۱۵ نفر در حادثه ریزش ساختمان پنج طبقه در خیابان‌ عباسی تبریز خبر داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، محمدباقر هنربر در خصوص آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختمان در تبریز اظهار داشت: آواربرداری این ساختمان همچنان ادامه دارد و نیروهای آتش نشانی، نظامی و انتظامی برای تامین امنیت و امداد رسانی در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ مصدوم اعلام شده که ۱۱ نفر پس از دریافت کمک های درمانی از بیمارستان ترخیص و چهار نفر در بیمارستان بستری هستند و ۵ نفر نیز فوت کردند.

وی در رابطه با تعداد افراد کشف شده در زیر آوار یادآور شد: بامداد امشب، یکم دی ماه، حوالی ساعت یک و نیم یک مرد و ساعت پنج و بیست دقیقه بامداد نیز یک زن و مرد که در زیر آوار محبوس شده بودند، کشف شد و همچنان عملیات آواربرداری را با احتیاط انجام می‌دهیم تا اگر فرد دیگری هم باشد از زیر آوار خارج کنیم.

هنربر در خصوص علت این حادثه گفت: طبقه پایین این ساختمان چهار طبقه یک واحد صافکاری فعالیت می کرد که انفجار گاز در این محل انجام شد اما دلیل اصلی این حادثه همچنان در دست بررسی است.

وی در خاتمه افزود: ساکنان دو ساختمان جنبی این مکان برای جلوگیری از احتمال ریزش، به دستور دادستان استان تخلیه شدند و افرادی که مکانی برای ماندن نداشتند، توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز اسکان داده شدند.

رحمانی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: ساعت ۱۷:۵۱ آخرین روز پائیز ۱۴۰۰ صدای مهیب انفجار در کوی بهشتی و تماسهای مردمی در لحظات اولیه هشت دستگاه آمبولانس و خودروی فرماندهی عازم محل حادثه شد. این عملیات تا ساعت پنج صبح امروز ادامه یافت و در نهایت فوت پنج نفر تائید و پانزده مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافت.

رئیس اورژانس تبریز اضافه کرد: یازده مصدوم از مراکز درمانی ترخیص شدند و چهار مصدوم در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا، شهدا و نیکوکاری بستری هستند. مرد ۴۰ ساله، مرد ۱۸ ساله، زن ۳۵ ساله، مرد ۳۲ ساله، زن ۸۵ ساله فوتی‌های این حادثه تلخ هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.