بجای شعارهای پوپولیستی به عمران کلانشهر تبریز بیاندیشیم

عصر آزادی آنلاین/ محمد فرج پور باسمنجی
در هفته های جاری برخی شهرداران مناطق و روسای سازمانهای تابعه شهرداری کلانشهر تبریز، بجای برنامه ریزی مدون و منظم و ثبات کاری، برای اجرای طرح های نیمه تمام و زیر بنایی و حتی امور روزمره و پیش پا افتاده به تبلیغات و شعارهای عوام فریبی روی آورده‌اند و با صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی و دادن آگهی های پولی به توجیه افکار عمومی و کسب محبوبیت در بین مدیران شهرداری و شورای اسلامی و حفظ موقعیت خود مبادرت می‌کنند.
خبرهای بی‌ارزشی چون دستور ایجاد واحد فنی و واحد طراحی در سازمان‌ سیما، منظر و فضای سبز، نصب پلاکارد و بنر به مناسبت ها در معابر عمومی و اعلام ساخت چند سردیس در آینده و تحویل کود حیوانی و پاکسازی دستشویی های عمومی و چنین امور پیش پا افتاده در شبکه های اجتماعی و رسانه ها موج می زند. از سوی دیگر تکمیل طرح های نیمه تمام شهرداری منطقه ۵ از جمله دور برگردان پاسداران، اتصال کوی فرشته به دو کمال، مسیر گشایی باند کندرو دروازه تهران و احداث پل عابر پیاده که جزو ذات امور عمرانی شهرداری هاست از سوی شهردار منطقه ۵ با ادعای اینکه این شهرداری به کارگاه عمرانی شهرداری کلانشهر شهر تبدیل شده در همه تبلیغات محیطی و شبکه ها و رسانه ها با آب و تاب به چشم می‌خورد.

کارشناسان می‌گویند ساماندهی دروازه تهران ۲۰ سال است شروع شده و هنوز تکمیل نشده و برخی از طرح های شهرداری در منطقه ۵ کارشناسی نبوده و طرح های اولویت دار سالهاست که در شرق کلانشهر و دروازه تهران به حال خود رها شده است.

سر و سامان دادن به فضای سبز ورودی‌ها و به خصوص اجرای طرح های زیباسازی و درختکاری تبادل امام علی و تسریع اتصال اتوبان پیامبر اعظم به میدان بسیج و تعریض ورودی بزرگراه اهر به تبریز و گشایش بلوار شیخ شهاب به جاده تهران و ساماندهی بزرگراه پر خطر شهید کسایی همه و همه نیازمند کار و تلاش همین شهرداری منطقه ۵ و سازمان به اصطلاح پارکها و شهرداران مناطق ۲ و ۹ می باشد که شنیده می‌شود اختلافات مناطق ۹،۲،۵ که هم‌مرز هم هستند، موجب سردرگمی و به تعویق انداخته شدن این طرح هاست.
اجرای این طرح ها جزو ذات کاری مناطق مذکور بوده و انتظار افکار عمومی از مدیریت توانمند شهردار مرکزی تبریز این است که طرح های آماده بهرداری در روز افتتاح رسانه ای و به بوق و کرنا گذاشته شود. چرا که کار را کسی انجام می دهد که آن را تمام کند.
با این وصف در اکثر کلانشهرها از تبلیغات زودرس و وعده و وعید به مردم برای جلوگیری از سلب اعتماد مردم و خدشه دار شدن اعتماد عمومی بعنوان مهمترین سرمایه اجتماعی هر نهاد از جمله ارگان مردمی شهرداری که با پول شهروندان می چرخند ممانعت می‌شود و چه بسا به قول مهندسان شهرداری اصفهان در تبلیغات زودرس و اجرایی شدن طرح های زمانبر، بازار دلالان و شایعه سازان گرم می‌شود و معاملات کاذب و حتی صوری موجب ضرر و زیان مردمی می گردد و چه بهتر شهرداری کلانشهر تبریز نیز تدابیری بیاندیشد تا اطلاع رسانی و تبلیغات به موقع در زمان بهره برداری ها و افتتاح ها صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.