رونمایی از کتاب “سیزدهمین” دختر نوجوان تبریزی

عصرآزادی آنلاین/ آیسل فرج‌پور
کتاب “سیزدهمین”نوشته‌ی آنیل اقبالی دختر ۱۳ ساله‌ی تبریزی با استقبال مردمی و دوستداران ادبیات کودک و نوجوان در تبریز مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار ما به زودی کتاب دوم این دختر نوجوان به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی منتشر خواهد شد.
آنیل اقبالی متولد 17 مرداد ماه 1386، فرزند مهندس وحید اقبالی و مهندس فهیمه نسیمی است که جزو دانش آموزان تیزهوش بوده و هم اکنون در دبیرستان فرزانگان ناحیه 2 آموزش و پرورش تبریز مشغول به تحصیل است.
وی نویسندگی را از کلاس اول دبستان با تشویق خانواده، بویژه دکتر مقصود نسیمی، پدر بزرگش ،شروع کرده و مسلط به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی است. بطوریکه با علاقه و پشتکار اولین کتاب خود را بنام “سیزدهمین” بصورت دو زبانه ی فارسی و ترکی استانبولی به مناسبت سیزدهمین سالروز تولدش به زیور چاپ آراسته گرداند.
این اثر، در پاییز 1400 با همیاری گروه عکاسان سبز اندیش و تنی چند از اساتید و فرهیختگان ادبی هنری منجمله; مهندس جواد بهمنش راد- مقصود سامع سردرودی- محمدعلی جدیدالاسلام- خانم مهوش نوری- میرعباس آل یاسین- کمال شب خیز- قریشی و … در مجموعه فرهنگی هنری مهر و ماه رونمایی شد و متعاقب آن با تشبث استاد وهاب نژاد و مهندس بهمنش در سینما ناجی با سخنرانی خانم “آنیل اقبالی” مراسمی ترتیب یافت.
گفتنی است کتاب دوم ایشان، که به‌صورت انگلیسی فارسی و انگلیسی ترکی استانبولی است، در حال ویرایش نهایی بوده و مصمم هستند در نیمه اول سال آتی همزمان در ایران و ترکیه انتشار یابد.
آنیل در کنار نویسندگی، دستی هم در هنر نقاشی رنگ روغن- نقاشی روی بوم دارند. تابلو “شب پرستاره” اثر “ون گوگ” و چند اثر دیگر را در کارنامه خود ثبت نموده است؛ وی در طراحی سیاه قلم نیز فعالیت دارد. آنیل در حال حاضر پس از طی دوره های لازم در حال تلمذ از محضر اساتید برجسته در رابطه با موسیقی و آواز، در شاخه “وکال” می باشند.
لازم به یادآوری است; طرح روی جلد کتاب “سیزدهمین” اثر خود آنیل اقبالی بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.