تولید سالانه ۶ میلیون متر مربع پارکت استاندارد لمینت نیاز بازار ایران

استقبال ملی از محصولات کیفی و نوآور امیران تبریز در ۲۸۰ مرکز توزیع کشور

 عصرآزادیدر زمستان سال ۱۳۹۰ ه.ش بنیان شرکتی خلاق و نوآور در تبریز نهاده شد که در این یک دهه با تولید محصولات متنوع و کیفی در حوزه‌ی ساختمان توانست با مدیریت هوشمند و پویا، با جذب نیروی انسانی متخصص و عاشق کار و تلاش و همچنین بکارگیری اخرین متد های فناوری در ساخت پارکت و درب های ضد سرقت با استقبال ملی از محصولات تولیدی خود مواجه شود و هم اکنون با ۲۸۰ مرکز توزیع در تمامی استان های کشور، گوی رقابت را در دست گرفته و با مدیریت توانمند مهندس مصیبی به قطع وابستگی پارکت لمینت از کشورهای خارجی گردیده است.

اجرای روش های علمی و مدیریتی، راهبرد رقابتی ، هم کاری رقابت امیز ، نظام اجرایی پویا ، نوآوری در بازاریابی ، همکاری با شرکت های دانش بنیان و دانش افرین ، تفکر مدیریت سیستمی و مدیریت بازاریابی ، بکارگیری فناوری های تولید ، برنامه ریزی مداوم برای کیفیت، مدنظر قراردادن اصول مدیریت علمی و ارزیابی های دائمی ، همه و همه امروز شرکت امیران تبریز را متمایز تراز شرکت های رقیب کرده و برنامه ریزی راهبردی و ارتباط با مشتری و تولید محصول با میل ، نیاز و ذائقه مشتریان، همه و همه امیران را به شرکتی موفق و نمونه در سطح ملی مبدل کرده است.

خبرنگار اقتصادی ماهنامه الفبای اقتصاد آذربایجان ، گزارش مستندی از نحوه‌ی فعالیت منحصر بفرد این شرکت تهیه کرده که در ذیل از نظر خوانندگان می‌گذرد

●چکیده ای از تاریخچه شکل گیری شرکت امیران

ده سال پیش در چنین روزهایی انگیزه تولید پارکت لمینت در ایران در ذهن آقای مهندس مصیبی (مدیرعامل فعلی شرکت امیران تجارت سهند) شکل گرفت تا وابستگی به واردات پارکت از کشورهای آلمان، سوئیس، چین و ترکیه حذف گردد هرچند خود ایشان هم جزو واردکنندگان پارکت به کشور محسوب می‌شدند. تولید در سطح مبتدی و با حداکثر وابستگی به مواد اولیه و فناوری خارجی شروع شد و تدریجا با بومی سازی تکنولوژی و مواد اولیه در سال های اخیر به حداقل وابستگی به منابع خارجی رسید. امروزه تولید پارکت امیران با ظرفیت اسمی بیش از شش میلیون متر مربع در سال در جریان است و بیش از 280 نقطه فروش و 15 خانه امیران نسبت به توزیع محصولات امیران در سرتاسر کشور اقدام می نمایند.

در سال 1399 در راستای اجرای استراتژی های توسعه محصول و تنوع همگون نسبت به طراحی و راه اندازی خطوط تولید درب داخلی و درب های ضد سرقت آپارتمان اقدام اساسی صورت گرفته و به تولید انبوه رسید که هم‌اکنون در خانه های امیران و پروژه های انبوه سازی ساختمان در خدمت مشتریان و مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته و با استقبال کم نظیری هم روبرو شده است. لازم به ذکر است شرکت کارتن امیران نیز نسبت تامین نیاز کارتن مجموعه امیران تاسیس یافته و تامین کننده نیازهای مصرفی گروه مصیبی محسوب می شود.

●توجه لازم به تکنولوژی تولید و مواد اولیه

فناوری تولید و عملیات در شرکت امیران برای تولید پارکت جزو فناوری های روز دنیا بوده که با تلاش مهندسین و مدیران و کارشناسان خبره شرکت وارد شده و نسبت به مهندسی فرآیندهای مربوطه اقدامات لازم و مقتضی صورت گرفته است. در حال حاضر خطوط تولید پارکت به شش خط کامل رسیده و در فضای عرصه ای یکصد و بیست هزار متر مربع و اعیانی بیست هزار متر مربع مستقر و بطور شبانه روزی به تولید و توزیع محصولات مبادرت می ورزند. مواد اولیه پارکت امیران از ورق های HDF مرغوب ایرانی بوده که با آغشته سازی کاغذهای درجه یک در خود کارخانه امیران نسبت به تکمیل فرایند کامل و جامع تولید پارکت اقدام می گردد.

●استقبال ملی از محصولات کیفی و شیک امیران

با تشدید تحریم های ظالمانه علیه اقتصاد کشور انگیزه کلیه دست اندرکاران تولید و بازرگانی جهت حرکت به سمت بومی سازی تولید و تجهیز ماشین آلات از یک طرف و جلب اعتماد مشتریان ایرانی از طرف دیگر موجب استقبال از محصولات امیران از جمله پارکت، کف پوش و درب های داخلی و ضد سرقت گردیده است. در واقع می توان گفت کیفیت خوب محصولات امیران که با نهایت دقت و تلاش حاصل می گردد یکی از عوامل اصلی ترویج پارکت ایرانی در بین خانواده ها و انبوه سازان ایرانی محسوب شده است.

●استانداردهای تنوع تولید با الهام از شرکت های بین المللی موفق

خوشبختانه شرکت امیران جزو معدود شرکت های داخلی محسوب می شود که موفق شده اعتماد سازمان ملی استاندارد ایران را جلب کند و با رعایت الزامات کیفی و فنی و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی گام های بلندی در این زمینه برداشته است. اخذ گواهینامه های کیفی بین المللی نیز مزید بر علت ترجیحات فنی مصرف کنندگان پارکت امیران شده است و این روند ادامه دار خواهد بود.

●اصول مدیریت علمی در واحدهای تولید و صنعتی گروه مصیبی

گروه مصیبی شامل شرکت های امیران تجارت سهند، امیران ملامینه سهند، امیران سلولز سهند، امیران کارتن و بارات اوغلو می‌شود که بصورت شرکت های زیرمجموعه هولدینگ عمل می کنند. ساختار سازمانی گروه تحت مدیریت واحد توسط گروه مصیبی مدیریت می‌شود و وجود ارتباط با دانشگاه بویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز کمک قابل توجهی به علمی سازی مدیریت واحدها می نماید. برنامه های استراتژیک سازمانی و بازاریابی و فروش در گروه مصیبی تدوین گردیده و در حال اجراست.

●مسئولیت اجتماعی امیران و توجه به مسائل محیط زیستی

امیران در راستای حفظ محیط زیست تلاش های مستمری از خود صورت می دهد. اخذ گواهینامه های بین المللی دوستدار محیط زیست یکی از خروجی های تلاش های فوق الذکر محسوب می شود. در اقدامات بعدی و مطابق برنامه استراتژیک گروه مصیبی تلاش بر استقرار زراعت چوب جهت تامین چوب مورد نیاز خود است تا آسیبی به جنگل ها نزده و در حفظ و تقویت فضای سبز زیبای ناشی از درختان نقش مثبت داشته باشد.

●اهداف کلان و افق بلند مدت امیران

استقرار برنامه های استراتژیک شش گانه گروه جزو اهداف کلان و بلند مدت امیران محسوب می شود. تکمیل زنجیره کامل و جامع تولید، توزیع و بازرگانی پارکت، عصاره اهداف کلان امیران بوده و از ابتدای سال 1400 اجرای این برنامه ها آغاز شده و با انرژی مضاعف در سال “مانع زدائی ها و پشتیبانی ها” پیگیری می گردد.

●جشن ده سالگی امیران و تجلیل از خانواده‌ی کار و تلاش این مجموعه

همزمان با برگزاری نمایشگاه میدکس تهران از 21 لغایت 24 دی ماه سال 1400 با حضور 520 نفر از اعضای خانواده بزرگ امیران ، جشن ده سالگی امیران در هتل اسپیناس پالاس تهران بصورت باشکوه برگزار شد و از همراهان ده ساله امیران بطور صمیمی تقدیر و تجلیل به عمل آمد. در این جشن که با حضور هنرمندان محبوب ایران نیز اجرا گردید اهداف استراتژیک امیران مورد تاکید قرار گرفت و در پایان ، بیانیه چشم انداز سازمانی با افق 1405 قرائت گردید و همه اعضای خانواده بزرگ پارکت امیران جهت تحقق آرمان های امیران هم پیمان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.