شهردار سهند: لایحه بودجه‌ ۱۴۰۱ سهند، تقدیم شورا شد

عصر آزادی آنلاین/ مریم خدابخش:

شهردار سهند از تقدیم لایحه بودجه‌ ۱۴۰۱ سهند به شورای اسلامی این شهر خبر داد و با اظهار بر این‌که بودجه امسال شهر جدید سهند بسیار متفاوت از ادوار گذشته است، میزان لایحه بودجه ۱۴۰۱ سهند را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری ۱۰۰ درصد از بودجه سال آینده محقق شده است.

علی علایی؛ شهردار سهند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر ضمن اشاره به تخصیص ۶۰ درصد از بودجه ۱۴۰۱ سهند به کارهای عمرانی و ۴۰ درصد به امور جاری، سه برابر شدن بودجه‌ ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، توجه‌ به اقشار کم درآمد و افراد تحت‌ پوشش‌ نهادهای خاص، توجه به معیشت کارکنان‌ شهرداری، توجه ویژه به مبلمان شهری و فضای سبز، توجه ویژه به سازندگان مجتمع‌های رفاهی نظیر تالار و رستوران، توجه ویژه به حمل و نقل شهری را از جمله ویژگی‌های این بودجه عنوان کرد و افزود: در جلسه علنی اخیر شورای اسلامی شهر سهند، لایحه بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری سهند تقدیم شورای اسلامی این شهر شد تا پایش‌ها و ارزیابی‌های کارشناسانه از نظر مطابقت با سیاست‌ها و برنامه‌های شورای ششم، انجام، و در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.
وی با بیان این‌که با اراده، اوج دلسوزی و همراهی اعضای شورای شهر سهند، بودجه امسال این شهر بیش از سه برابر بودجه سال‌های گذشته مصوب شده است، ادامه داد: اگر چنان‌چه بودجه سال‌های قبل سهند، درست و منطقی جمع‌بندی می‌شد، بودجه فعلی‌مان هم‌چون شهرهای جدید دیگر در کشور می‌گشت. اما با این‌حال، در دی سال‌جاری، تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال آینده سهند را داشته‌ایم و پیش بینی می‌شود تا سه ماه نخست سال آینده، ۲۰۰ درصد از این بودجه تحقق یابد.
علایی با اشاره به این‌که ۱۰۰ میلیارد تومان از این بودجه برای پروانه‌هاست و جای نگرانی در این بودجه نداریم، از فضاسازی و اجرای برنامه‌های متنوع و خاص در دهه فجر جاری خبر داد و افزود: برای تضمین آینده این شهر باید دنبال پروژه‌های مشارکتی باشیم.

در حاشیه این گفت‌وگو علی اصغر علی‌زاده؛ رئیس شورای شهر سهند نیز با اظهار بر این‌که در این دوره از مدیریت شهری، انتظارات ما از شهردار بیش‌تر است و مدیریت شهری سهند مثل ادوار گذشته نیست، بهره‌مندی از افراد با‌تجربه در انتصابات اخیر سهند را امری بسیار مبارک خواند و گفت: چکش‌کاری‌های بودجه با همراهی شهردار انجام شده است و در بحث عوارض شهری بودجه سال آینده سهند مصمم هستیم امتیازات ویژه‌ای را برای اقشار ضعیف و کم‌برخوردار جامعه و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در نظر بگیریم.
رئیس شورای شهر سهند با بیان این‌که شورای ششم هیچ قصوری در بحث پروژه‌های مشارکتی نداشته است و در صورت وجود پروژه‌های ناقص و نیمه‌تمام مشارکتی شهرداری در سال‌های اخیر، این کوتاهی به شورا و شهردای ادوار گذشته برمی‌گردد، بر بحث احداث و بهره‌برداری از ساختمان جدید شورای اسلامی این شهر اشاره کرد و افزود: در سال آینده باید یک ساختمان جدید برای این شورا در نظر گرفته شود.

وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم توجه جدّی به معیشت کارکنان شهرداری، بررسی مشکلات معیشتی کارکنان شهرداری سهند را از اولویت‌های مهم این شورا اعلام کرد و گفت: سطح معیشت کارکنان شهرداری باید مشخص شود و اضافه کاری کارکنان مدیریت ‌شهری منصفانه و در سطح معین در نظر گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.