مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند: ساماندهی سگهای بلاصاحب مهمترین دغدغه شهرداری تبریز است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند های شهرداری کلانشهر تبریز در نشستی که با رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز داشت مسئله ساماندهی سگ های بلاصاحب را یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری تبریز خواند.
یونس فاتح در دیدار خود با سید حسن موسوی از دغدغه‌ها و نگرانی های شهروندان در خصوص سگهای بلاصاحب سخن گفت و افزود: در چند ماه اخیر گزارش های زیادی از بابت پرسه سگ های بلاصاحب در اقصی نقاط شهر به ما رسیده و شهروندان از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند.
وی ادامه داد: بعد از نشست های مختلف با کارشناسان امر، تشکل‌های مردم نهاد حامی حیوانات و مسئولین زیربط تصمیم بر عقیم سازی این سگها گرفته شد که بتوانیم با همکاری دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تبریز این تصمیم را هرچه سریعتر و با رعايت تمام نکات بهداشتی عملی کنیم.
فاتح مسئله ساماندهی سگ های بلاصاحب را یک قضیه حساس خواند و اضافه کرد: مردم از وجود این سگها در سطح شهر احساس نگرانی می‌کنند چرا که هم از لحاظ روانی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد و هم باعث بی نظمی در اکوسیستم می گردد.

▪️در کنار عقیم سازی باید احساسات شهروندان را نیز در نظر گرفت

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: با همکاران هماهنگی‌های لازم برای همکاری با سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز انجام شده و تصمیماتی گرفته شده است.
سیدحسن موسوی مسئله سگ های بلاصاحب را بسیار پر اهمیت خواند و افزود: این بحث در جامعه با التهاب زیادی مواجه شده است و نگرانی شهروندان به خاطر سلامت فرزندانشان کاملاً منطقی و قابل درک است لذا باید برای این مشکل چاره‌ای اساسی و بلند مدت اندیشید.
وی در مورد عقیم سازی سگ های بلاصاحب از طرف دانشگاه تبریز اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: باید در این مسئله احساسات شهروندان را هم در نظر گرفته و به احساسات و عواطف شهروندان عزیز احترام قائل شد و عقیم سازی این سگها با رعایت تمامی موارد بهداشتی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.