مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد؛ لاستیک های کارکرده تبریز به چرخه حمل و نقل بر می گردد

عصرآزادی/ سرویس شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با اعلام این که لاستیک های کارکرده و مستهلک تبریز به چرخه حمل و نقل باز می گردند گفت: در راستای صیانت از محیط زیست، کاهش پسماندهای تولیدی و عمل به اصل بازیافت طی توافق هایی که با یکی از کارخانه های بازیافت لاستیک صورت گرفت به تفاهم های خوبی در این مهم دست یافتیم.

یونس فاتح افزود: روزانه حدوداً ۳۰۰ حلقه لاستیک مستهلک در تبریز به وجود می آید که با بازیافت آنان می‌توان کمک بسزایی برای حفظ محیط زیست کرد و از دفن یا سوزاندن این مقدار تایر جلوگیری کرد تا تهدیدها را به فرصت تبديل نمود.

وی اضافه کرد: بازیافت لاستیک های کارکرده و برگرداندن آنان به چرخه حمل و نقل هم باعث جلوگیری از افزایش تُناژ پسماندهای شهری می‌شود و هم باعث می‌گردد لاستیک های بازیافتی با قیمت مقرون به صرفه ای در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.

به گفته فاتح، تولید کفپوش های ورزشگاهی با دوام فوق‌العاده، استفاده از پودر لاستیک ها در امر آسفالت شهری برای افزایش طول عمر آسفالت و غیره از جمله کاربردهای دیگر لاستيک هایی است که دیگر امکان بازگردانی آنان به چرخه حمل و نقل وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.