سومین جشنواره ملی فعالان فضای مجازی دفاع مقدس دوم اسفند در تبریز به پایان می رسد؛ آذربایجان شرقی پیشتاز آثار مجازي دفاع مقدس

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فعالان فضای مجازی دفاع مقدس در روز دوم اسفند به میزبانی تبریز خبر داد.

امیر دریادار دوم “رضا عباسی” در دیدار خود با اصحاب رسانه گفت: بیش از ۱۰ ماه است که این جشنواره فعالیت خود را شروع کرده و با جمع آوری آثاری از کل کشور به کار خود پایان می دهد که ۳۳ درصد آثار ارسالی از آذربایجان شرقی می باشد.
وی افزود: سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در ۵ محور پایگاه‌های اطلاع رسانی مجازی، پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای کاربردی، هنر و سرگرمی‌های دیجیتال و موضوع‌ آزاد برگزار شده است.
عباسی با بیان اینکه یکهزار و ۴۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است ادامه داد: از بین این آثار ۱۹ اثر انتخاب شده است که خوشبختانه ۵ اثر برگزیده متعلق به آذربایجان شرقی می باشد.
وی با ذکر این نکته که نمایشگاه هایی طراحی شده تا آثار برگزیدگان به نمایش گذاشته شود اظهار کرد: چند نمایشگاه جانبی هم در جوار محل برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است تا آثار و محصولات فضای مجازی حوزه دفاع مقدس عرضه شده و نسل جوان با آنها آشنا گردند.
به گفته امیردریادار دوم عباسی، در صورت مساعدت، همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی شهری، استانی و کشوری با قضیه تکمیل باغ – موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی، این پروژه بزرگ در مدت زمان ۳ سال آینده به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.
وی با اظهار تاسف از عدم اتمام این پروژه بزرگ در سالهای گذشته گفت: در حقیقت، پروژه باغ – موزه دفاع مقدس استان باید پیش از این مورد بهره برداری قرار می گرفت و اینکه مجموعه های مشابه در سایر استان‌ها افتتاح شده اند برای ما بسیار ناراحت کننده است زیرا استانی که در دوران جنگ تحمیلی ۵ استان آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین را ساپورت می کرد اکنون از قافله باغ – موزه دفاع مقدس عقب مانده است!

مدیر کل بنیاد حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس در پایان اظهارات خود یادآور شد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز دوم اسفندماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد مهمان ویژه ای از حوزه پدافند غیرعامل و فضای مجازی به همراه جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و نیز مقامات استانی، لشکری و کشوری در موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد و از از پوستر چهارمین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت نیز رونمایی رونمایی به عمل خواهد آمد.

عکسها از: امیرحسین نامی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.