قيام ۲۹بهمن روز بیداری مردم تبريز و آذربایجان است

امام جمعه تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن تبریز روزی فراموش نشدنی و در واقع روز بیداری مردم تبریز و آذربایجان است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز اظهار داشت: هرگز نمی‌توان قیام ۲۹ بهمن را فراموش کرد چرا كه این روز، روز بیداری مردم آذربایجان است و بنا به بیانات روز گذشته‌ی رهبر انقلاب، قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز استمرار حرکت ۱۹ دی مردم قم و نقطه‌ی وحدت ملت ایران بود.

وی ادامه داد: اگر قیام ۲۹ بهمن اتفاق نمی‌افتاد، حرکت مردم قم در ۱۹ دی ماه فراموش می‌شد و حمایت شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و بیداری مردم تبریز  آغازگر و «استمرار» حرکت مردم قم محسوب می‌شود که روز گذشته کلید واژه‌ی بیانات رهبر انقلاب بود.

وی با بیان اینکه نقش بازار، روحانیت و دانشگاه در قیام ۲۹ بهمن فراموش نشدنی است، افزود: از عمق وجود قدردان رهبر انقلاب هستیم که روز گذشته در بیانات ارزشمند خود فرمودند که درخشش تبریز در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است و همچنین فرمودند که ۲۹ بهمن‌ روز شکرگزاری و ثمردهی انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و تیم موسوم به ۴+۱ گفت: مذاکرات وین با فراز و فرودهایی که داشت در نهایت به یک نکته ختم می‌شود که تیم ایرانی با ارائه‌ی یک بسته محتوایی و مشخص تاکید کرده است که زمانی پای توافق می‌آید که تضمین محور باشد.

وی در خصوص حضور هياتي از رژیم غاصب صهیونیستی در وین نیز گفت: حضور یک هیات صهیونیستی در وین حکایت از یک سناریو جدید دارد که هدف از این سناریو القاء گذاره قطعی توافق از سوی سیاست‌گذران و وارد کردن شوک برای گرفتن امتیاز بیشتر است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مقامات آمریکایی سابقه‌ی چنین حرکاتی را در توافقات اولیه نیز داشتند اما آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند که اجرای نمایش‌های مختلف با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریو سودی نخواهد داشت و وارد کردن شوک به مذاکرات، بازی نخ نمایی است که بارها ایران تجربه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین متذکر شد: ایران انقلابی دست همه‌ی آن‌ها را خوانده و شرایط هرگز شرایط به سال ۹۲ بر نخواهد گشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.