رونمایی از کتابهای «داستان تتو» و «زن و شوهری با قامت متوسط»

عصرآزادی آنلاین / علیرضا نیاکان:

آیین رونمایی از کتابهای «داستان تتو» و «زن و شوهری با قامت متوسط» روز سه‌شنبه به همت نشر دیجیتال موج کتاب و با همکاری فرهنگسرای رسانه در سالن «یونس شکرخواه» برگزار گردید. در این نشست که با حضور جمعی از گویندگان، صداپیشگان و هنرمندان پیشکسوت حوزه تئاتر و سینما برگزار شد رضا فیاضی نویسنده به بیان نکاتی در معرفی دو اثر مذکور پرداخته، بر ضرورت آسیب شناسی مشکلات نوجوانان بویژه دختران در جامعه امروز تاکید کرد. وی همچنین افزود: در این دوران که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نشاط و سرزندگی جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده باید بکوشیم تا خنده را دوای هر درد بی درمان کنیم و به کسانی که دوستشان داریم خنده هدیه کنیم.

در ابتدای برنامه رضا بابک بعنوان اولین کارگردانی که رضا فیاضی را به حوزه سینما دعوت نمود به شرح خاطرات مشترکی از آن دوران پرداخت.
در ادامه مراسم آقای عباس جهانگیریان نویسنده، پژوهشگر و مولف بیش از چهل عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و برنده لوح افتخار IBBY برای کتاب «سایه هیولا» به سخنرانی پرداخت. در ادامه همچنین مصطفی رحماندوست، شاعر «صد دانه یاقوت» با بیان خاطره ای بر لزوم دانستن زبان کودک در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود روزی برسد که در نظام آموزش بجای انسانهای صرفا متخصص، انسانهایی شاد پرورش دهیم که توانایی درک مفهوم زندگانی را بدست آورده باشند.

شایان ذکر است مراسم با اجرای زیبای سرود «ای ایران» مرحوم محمد نوری توسط «وهاب ده هفت» آغاز شده و آقایان سیامک صلاتی و پوریا پورنیکی به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی پرداختند‌. برنامه با امضای لوح یادبودی از این آیین توسط میهمانان به پایان رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.