مهمترین اخبار ورزشی آذربایجان شرقی در اردیبهشت 1400

صعود تیم تراکتور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مهمترین خبرورزشی اردیبهشت 1400 آذربایجان شرقی بود.
عصرآزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور، مهمترین اخبار ورزش آذربایجان شرقی در اردیبهشت سال 1400 به شرح زیر است:
* میرهاشم حسینی در انفرادی و امیر محمدبخشی و عرفان ناظمی در بخش تیمی نمایندگان تکواندو آذربایجان شرقی در المپیک توکیو خواهند بود.
* رضا دلیر اکبری که از بسکتبالیست های با سابقه استان بود، ‌دعوت حضرت حق را قبول کرده و به برادر شهیدش پیوست.
* در روز اول مسابقات بین‌المللی دوومیدانی ترکیه، سجاد هاشمی به مدال طلا دست یافت. وی در دوی 400 متر با حد نصاب 45.67 ثانیه از خط پایان گذشته و روی سکوی نخست این ماده قرار گرفت.
* مسابقات دوچرخه‌سواری کورسی و کوهستان با حضور رکابزنانی از شهرهای مختلف کشور در تبریز برگزار شد.
* با تلاش های دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی، تمرینات تیم ماشین‌سازی که تعطیل اعلام شده بود، مجددا از سر گرفته شد.
* مهدی بخشی، مهدی صدری، علی کریمی و‌ اصغر کریمی به اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان کشور دعوت شدند.
* زاور نایب رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان‌شرقی گفت: عملکرد بانوان این استان در سال 1399 قابل تحسین بود.
* اسامی تیم ملی والیبال جوانان کشور اعلام شد و‌ ‌وحید صادقی، مربی ملکانی به عنوان مربی و همچنین محمد ولیزاده و حسین عزیزی دو بازیکن والیبال آذربایجان‌شرقی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند.
* تیم تراکتور در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی برابر نیروی هوایی عراق و الشارجه امارات و تساوی با پاختاکور ازبکستان و کسب 10 امتیاز در مجموع دور رفت و برگشت از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
* نارنجی پوشان مس سونگون در یک بازی حساس از سری رقابت های دور نهائی لیگ برتر با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل فرش آرای مشهد به پیروزی رسید.
* روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ارزیابی سال 1399 وزارت ورزش و جوانان کشور رتبه نخست کشور را کسب کرد.
* وحید سلیمانی ووشوکار آذربایجان‌شرقی در مسابقات قهرمانی کارگران کشور به مدال برنز دست یافت.
* در یک هفته به پایان لیگ برتر فوتسال کشور تیم مس‌سونگون ورزقان با 2 امتیاز از تعقیب کنندگانش پیش افتاد. مس سونگون در کرج برابر تیم مقاومت البرز 4 بر 3 به برتری رسیده و با توجه به شکست تیم سنن ایچ در مقابل گیتی پسند، تیم مس به صدر جدول بازگشته و در آستانه قهرمانی قرار گرفت.
* در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشور تیم ماشین‌سازی تبریز در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی میزبان تیم سایپا بود که این بازی در پایان با تساوی دو بر دو به اتمام رسید.
* تیم محتشم تبریز به دنبال تداوم روند صعودی خود در لیگ دسته 2 بربر آوالان کامیاران به برتری دست یافت. تیم محتشم تبریز در 6 بازی گذشته خود برابر تیم های نفت و گاز گچساران، اسپاد تهران، ایرانجوان بوشهر، فولاد نوین خوزستان و آوالان به برتری رسیده و برابر ملی حفاری در اهواز مساوی کرده بود.
* در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر تیم تراکتور به مصاف پیکان رفت که این دیدار با تساوی یک – یک به اتمام رسید.
* سجاد سیاح مدیرعامل باشگاه تراکتور از سمت خود کناره‌گیری کرد.
* تیم فوتسال مس‌سونگون ورزقان با برتری برابر کراپ الوند، برای چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور شد.
* تیم تراکتور در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور میزبان تیم صنعت نفت آبادان بود که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
* مظفر کهنسال از تکواندوکاران قدیمی استان آذربایجان‌شرقی متأسفانه در اثر بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
* در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور تیم ماشین‌سازی تبریز در مسجد سلیمان مهمان تیم نفت این شهر بود که این بازی در پایان با گل 92 بازی به سود تیم میزبان به اتمام رسید.
* امیر‌رضا پور‌آقا بالا از تبریز به تیم ملی زیر ۱۸ سال پسران و فاطمه فرهادی از اهر به تیم ملی زیر ۱۲ سال دختران راه یافتند.
* تیم تراکتور که مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی بود، با شکست مقابل تیم آلومینیوم اراک از ادامه این مسابقات کنار رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.