آغاز کلاس‌های حضوری مدارس آذربایجان شرقی از ۱۴ فروردین

برگزاری حضوری کلاس‌های درس مدارس آذربایجان شرقی از ۱۴ فروردین ماه اجباری است.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، معاون آموزش متوسطه اداره کل اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برگزاری حضوری تمامی کلاس‌های درس مدارس آذربایجان شرقی از ۱۴ فروردین ماه اجباری است.

عاشور اکرمی دوشنبه شب، هشتم فروردین ماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش، از ۱۴ فروردین ماه تمامی آموزش‌های مقاطع تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی استان، حضوری خواهد بود.

وی افزود: حضور تمامی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی الزامی بوده و غیبت غیرموجه دانش آموزان نیز در شورای مدرسه تعیین تکلیف می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تدریس ممنوع بوده و فقط به عنوان پشتیبان و مکمل تدریس قابل استفاده خواهد بود، ادامه داد: استفاده از ماسک در مدارس اجباری بوده اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی که موجب گروه بندی دانش آموزان می‌شد، ضرورتی نخواهد داشت.

اکرمی خاطرنشان کرد: تمامی محیط و سطوح در مدارس، روزانه ضدعفونی شده و پنجره‌های کلاس‌ها بایستی حداقل ۱۰ دقیقه در هر زنگ درس باز شوند.

وی توضیح داد: ساعات درسی و تعداد زنگ کلاس‌های تمامی مدارس به حالت قبل کرونا بازمی‌گردد و هیچ کاهش از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی اشاره کرد: تهیه لباس یک شکل برای دانش آموزان اجباری نبوده اما ضروری است تا لباسی متناسب با محیط مدرسه تهیه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که شرط واکسیناسیون برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، افزود: با این حال بالای ۹۵ درصد دانش آموزان استان، واکسن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: وضعیت سرویس و حمل و نقل دانش آموزان نیز بسته به نظر خانواده‌ها تعیین می‌شود و در صورت نیاز، سرویس از جانب مدرسه به شکل قبل دوران کرونا تعبیه خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت حضوری شدن مدارس، ادامه داد: بر اساس یافته‌های بین المللی و تجارب دو ساله پاندمی کرونا، چهار آسیب جدی برای آموزش دانش آموزان اتفاق افتاده است. نابرابری در توزیع عدالت آموزشی، کاهش سلامت جسمی و روحی دانش آموزان(افزایش دور کمر دانش آموزان)، افت کیفیت آموزشی و کاهش همبستگی و روابط اجتماعی بین دانش آموزان از جمله این آسیب‌ها است.

اکرمی گفت: هر روز که دانش آموزان،  آموزش مجازی را طی می‌کنند، انگار که دو روز از مدرسه غایب شده‌اند و سه چهارم دانش آموزان کل دنیا نیز اذعان دارند که هیچ مطلبی را در آموزش مجازی، یاد نمی‌گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.