هوشیار به کُرسی پنجاه و هشتم رسید

“عصرآزادی” از آیین معارفه دومین شهردار تبریز در دوره فعالیت شورای ششم گزارش می دهد؛

شهردار جدید تبریز می گوید عدم همگرایی و عدم بهره گیری از ظرفیت های مردم، پاشنه آشیل خدمات رسانی مطلوب در این شهر بوده است!

? عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

بالاخره پس از کِش و قوس های فراوان پیرامون حساسیت بر روی گزینه بلدیه شهر اولین ها، معارفه پنجاه و هشتمین شهردار تبریز در حالی برگزار شد که از آن می توان به عنوان پرشورترین مراسم معارفه شهردار این شهر یاد کرد.

“یعقوب هوشیار” از پرسنل شهرداری تبریز محسوب می‌شود و این موضوع باعث استقبال بیش از حد پرسنل و کارگران شهرداری از انتخاب وی گردید و تبریز از بلاتکلیفی مدیریت شهری درآمد!

در میان انبوه حاضرین، تعدادی از پرسنل شهرداری به صورت خودجوش در برقراری نظم مراسم وارد عمل شده بودند و وقتی شهردار جدید تبریز در سخنرانی خود اعلام کرد که با همکاری مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری برای تبریز عزیزتر از جان شبانه روزی کار خواهیم کرد با تشویق شدید حاضرین همراه گردید.

سخنرانان مراسم همگی به نیکی از شهردار تبریز یاد کردند و نمایندگان تبریز در مجلس از آمادگی خود برای حل مشکلات شهر در کنار اقدامات شهرداری خبر دادند.

عباس رنجبر – شهردار معزول تبریز که در اسفند ماه سال گذشته و پس از ۴ ماه حضور در شهرداری با استیضاح شورای ششم برکنار شده بود – غائب بزرگ این مراسم بود.

پیش از این نیز گمانه زنی ها برای عدم حضور وی در این مراسم به دلیل حواشی جلسه استیضاح وجود داشت هر چند ظاهراً از او برای تکریم و تودیع دعوت شده بود اما وی صلاح را بر عدم حضور دانست!

در پایان این مراسم  از خدمات مهدی یوسفی سرپرست شهرداری تبریز تقدیر شده و یعقوب هوشیار به‌ عنوان پنجاه و هشتمین شهردار کلانشهر تبریز معرفی و روانه ساختمان ابوریحان گردید.

▪️تلاش کنیم زیبایی‌های الهی در شهر متجلی شده و تمامی پلیدی‌ها از بین برود

 

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همه باید در راستای فراهم نمودن فضایی آرام و سرشار از رشد، تقوا و معنویت برای همشهریان خود تلاش کنیم.

حجت الاسلام سیدعلی فقیه افزود: شهر باید تجلی‌گاه ذکر و ستایش خداوند باشد و شورای شهر و شهرداری نیز باید تلاش کنند آنچه که موجب بروز گناه در جامعه ایمانی می‌شود امحا کنند.

وی اضافه کرد: اگر عدالت در لایه‌های مختلف ادارات سازمان‌ها و نهادها پیاده شود تقوا نیز رعایت خواهد شد و باید آثار عدالت در خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات خود را نشان دهد.

فقیه تاکید کرد: برنامه‌ریزان و مدیران شهری باید تلاش کنند تا زیبایی‌های الهی در شهر متجلی شده و تمامی پلیدی‌ها و زشتی‌ها از بین برود.

وی یادآور شد: شهردار جدید کلان‌شهر تبریز علاوه‌ بر وظایف ذاتی و سازمانی خود باید در فکر کادرسازی و تربیت مدیران کارآمد و موفق براساس چهارچوب‌های اسلامی باشد.

نماینده نخست مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، رشد و بالندگی نیروی انسانی را در بستر آموزش، رمز تحول و رشد هر سازمان قلمداد کرد.

مسعود پزشکیان تاکید کرد که حل مشکلات و چالش های پیش روی مردم که ولی نعمتان مسئولان به شمار می روند از واجبات است اما پرداخت حقوق کارکنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

️تولید ناخالصی یک دهه اخیر آذربایجان شرقی به نسبت سایر استان ها کمتر است!

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حکمرانی اسلامی سه رکن اساسی از قدیم وجود دارد که باید اجرا شوند، عدلیه، نظمیه و بلدیه؛ جایگاه شهرداری در خدمت به شهروندان در جای رفیع قرار دارد.

عابدین خرم ادامه داد: تبریز شهر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، امینی، ریاضی دان ها و فیزیک‌ دان هاست و جایگاه علم و تمدن آن جایگاهی کم نظیر است.

وی ادامه داد: اگر تاریخ ایران اسلامی را بدون تبریز در نظر بگیریم تاریخی ناقص است این نگاه مقام معظم رهبری نسبت به تبریز است اما اگر آن را با شهر های یکسان در نظر بگیریم جای گله مندی وجود دارد که بِجاست!

خرم اضافه کرد: هر مسئولی در تبریز باید تلاش کند تا تبریز به جایگاه اصلی خود برگردد و نباید سلائق حاکم شود، نقشه راه مدیریت شهری ثابت، به عنوان اولین مطالبه باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری گفت: لزوم توجه به اقتصاد شهر تبریز، نقش خیّرین و انسان های متمکن موضوعی مهم است؛ اقتصاد شهری نیاز به درآمد زایی پایدار و ماندگار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تولید ناخالصی استان به نسبت سایر استان ها کمتر است به طوری که GDP استان در ده سال گذشته رو به تنزل داشته است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقتصاد و درآمد شهری اتفاقی بیفتد باید از ظرفیت مردم، نخبگان و متخصصان استفاده نماییم افزود: شناسایی و احیای جاذبه های سرمایه گذاری به اقتصاد شهری کمک بسیاری می‌کند.

خرم سرانه ۴ مترمربع فضای سبز تبریز را جزو شهرهای پایین دانست و با تاکید بر ارتقای آن گفت: خیابان ها تبدیل به پارکینگ شده اند، وضعیت پارکینگ های موجود خوب نیست، بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهر مناسب نیست، باید خاطره و فکری نو در این ورودی ها و خروجی ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با انتقادهای مخرب کار جلو نمی‌رود، اگر کسی کار خوبی انجام می‌دهد و پیشرفت می‌کند نباید اشکال گرفت لذا ارتقای نقشه های ملی و فراملی برای تبریز، نقشه جامع فرهنگی شهر تبریز یکی از نیاز های اساسی شهر است.

▪️مشکلات شهری حل نخواهد شد مگر اینکه شورا و شهرداری رفیق هم‌ باشند!

رئیس شورای ششم شهر تبریز با اشاره به اهمیت تاریخی کلانشهر تبریز گفت: تبریز شهری است که اگر در تاریخ بشریت حذف شود مهمترین صفحات تاریخ حذف می‌شوند زیرا اینجا جایی است که خواستگاه شور و شهادت در تمام جریانات مهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه اوضاع شهر در دست ما امانت بوده و قرار است با مدیریت صحیح امانت دار شهر باشیم ادامه داد: تصمیمات گرفته شده برای شهر هیچ کدام تعارف پذیر نیست، هر تصمیمی که به نفع شهرمان باشد انجام خواهیم داد.

برگی با پرداختن به خواسته های شورای شهر افزود: رفع حاشیه نشینی یکی از خواسته های مهم ماست که عزم جدی می خواهد و بهبود حاشیه شهرداری هم یکی دیگر از دغدغه های ماست زیرا مجموعه های باتخصصی در شهرداری وجود دارد که در حاشیه مانده اند.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه انتظار داریم درباره گام دوم انقلاب به جوانان بها دهید اضافه کرد: از سوی دیگر باید سرمایه‌گذار را تشویق کنیم تا در سطح استان سرمایه‌گذاری کند زیرا شهر ما از باب عمران مشکل دارد!

وی تاکید کرد: هر زمان اگر دیدید برگی کسی را خواست که جذب شهرداری بشود لطفاً در نشست خبری به مردم اعلام کنید، زیرا مردم از شما می‌خواهند پروژه ها و کارهای شهری با پیشرفت جلو برود.

برگی خطاب به شهردار جدید خاطرنشان کرد: فساد ستیزی را در بدنه شهرداری محکم بگیرید، متاسفانه یا خوشبختانه چون شهرداری پیشانی جامعه است کوچکترین مشکل در شهرداری باعث بدبینی به مجموعه مدیریت شهرداری می‌شود.

وی افزود: باید به چشم انداز و برنامه های شهری توجه خاصی شود زیرا درآمد پایدار لازم است و با ماده صد مردم شهر اداره نمی‌شود لذا تا درآمد پایدار ایجاد نشود مشکلات شهری حل نخواهد شد، پس شورا را برای خودتان رفیق بدانید!

▪️برای رفع عقب ماندگی های یک دهه گذشته تبریز کهن‌ باید همگی تلاش نماییم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نیز گفت: اولین سیستم آموزش جدید و نوین در شهر تبریز ایجاد شده است لذا تبریز پیشگام در آموزش است و سه علامه بزرگ از دل این شهر برخاسته است.

علیرضا منادی افزود: قانون رتبه بندی معلمان را بعد از صد سال آغاز کردیم، لذا ۵۳ هزار میلیارد تومان حاصل این قانون بوده است که خوشبختانه در سال گذشته اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: آذربایجان در حوزه علوم، هنر و شعر نمونه است، اما ایام اخیر یک دهه گذشته را عقب مانده ایم لذا باید سعی کنیم این عقب ماندگی را رفع نماییم.

منادی با اشاره به اینکه باید در جمع همه ما محبت باشد و شورا و شهردار هم باید محبت و همدل باشند اضافه کرد: امسال بودجه های خوبی برای استان جذب کرده ایم لذا آقای هوشیار یک تبریزی اصیل است که انتظار داریم شورا از ایشان حمایت کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه وضعیت معیشت مردم در حاشیه شهر  خوب نیست یادآور شد: روزی که یارانه ها واریز می‌شود چند روزی در شهر آمار دزدی کم می‌شود پس، شورای شهر و شهرداری در این رابطه وظیفه سنگینی دارند.

منادی در پایان اظهارات خود خطاب به شهردار جدید تبریز تاکید کرد: انتظار داریم شما یک شهردار دانش بنیان باشید و هزینه ها را هوشمندانه کاهش دهید!

▪️شایسته نیست شهری که دروازه ورود صنعت به کشور بود با مشکل مواجه باشد!

شهردار جدید تبریز وضعیت امروز تبریز را حاصل انقطاع از گذشته تاریخی خود دانست و گفت: منابع انسانی موجود در تبریز ظرفیت های بی نظیری است که ایمان دارم با تکیه بر مدیران و کارکنان شهرداری تحول زیربنایی امکان پذیر است.

یعقوب هوشیار افزود: شایسته و مطلوب نیست که تبریزی که آوازه بین المللی و دروازه ورود صنعت در کشور را داشته است امروز در پاره ای از موارد با مشکل مواجه باشد.

وی ادامه داد: عدم همگرایی و عدم بهره گیری از ظرفیت های مردم شریف تبریز پاشنه آشیل خدمات رسانی مطلوب بوده است، لذا باید این نوید را از اراده و ایمان خود انجام دهیم.

هوشیار اضافه کرد: تقویت روحیه هم افزایی داخلی و ملی و بین المللی شهر تبریز را باید مورد توجه قرار داشته و در بستر مسیر سرمایه‌گذاری قرار گیرد، تبریز باید همواره پیشرو و ممتاز باشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در شعار سال گفت: معتقدم یکی از بهترین بسترها برای شکوفایی دانش بنیان قطعاً شهرداری ها است لذا امیدوارم امروز در جهت تحقق این موضوع هم افزایی داشته باشیم.

هوشیار با اشاره به ۱۴ اصل برنامه های خود در شهرداری اظهار کرد: تغییر دیدگاه در نظام مدیریتی، ایجاد برنامه ریزی آتی، تلاش در جهت شکل گیری اقتصاد پایه شهر، توسعه زیرساز های شهری، ایجاد نظام مالی متمرکز شفاف، تحول و توسعه جهشی تبریز، ارتقای سرمایه های اجتماعی در اداره امور، عدالت محوری در توزیع شهری، توجه ویژه به حاشیه نشینی، ایجاد نظام مدون در موضوع ورزش و توجه ویژه به موضوع بحران از جمله مواردی است که امیدوارم لایق خدمت در این حوزه باشم.

☝️عکسها از: امیرحسین نامی?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.