استاندار آذربایجان‌شرقی: دستگاه‌ها برای سفر رئیس جمهور به استان آماده باشند/ نقش هر دستگاه در رشد اقتصادی تعریف شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر حتمی رئیس جمهور و هیات دولت به استان گفت: باید دستگاه‌ها برای این سفر کاملا آماده بوده و نقش و سهم هر یک از دستگاه‌ها از تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد تعریف شود.

 عصر آزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، عابدین خرم ظهر امروز با حضور در این سازمان به بررسی مسائل و استماع گزارشات بودجه‌ای و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان پرداخت.

وی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر لزوم توجه به خطوط کلی و راهنمای الزامات نهادی، اجرایی و سیاسی استان در جهت تحقق رشد اقتصادی مورد نظر استان تاکید و اظهار کرد: همه دستگاه‌های استان باید با تکالیف خود در این ارتباط آشنایی کامل داشته باشند.

خرم افزود: به عنوان مثال لازم است شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و سازمان جهاد کشاورزی استان توافقات بینابینی در ارتباط با طرح‌های موثر در رشد اقتصادی 8 درصدی بخش کشاورزی برقرار کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: به نظر می‌رسد نظام انگیزشی در استان ما به شدت آسیب دیده و عدم پیگیری‌های مستمر دولتی از یک طرف و بی انگیزگی بخش خصوصی از طرف دیگر موجب شده برخی از پروژه‎های بزرگ و تاثیرگذار در توسعه استان معطل مسائل کوچک بمانند.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را اصلی‌ترین عامل و لکوموتیو حرکات توسعه‌ای استان برشمرد و افزود: این سازمان باید با همراهی تنگاتنگ معاونت اقتصادی استانداری، هماهنگی و تعاملات لازم را در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری استان بوجود آورد.

خرم توضیح داد: روزانه جلسات متعددی در استانداری با فعالان بخش خصوصی در عرصه‎های مختلف برگزار می‎شود و به نظر می رسد روی هم رفته امیدواری و انگیزه در سرمایه‌گذاران برای شرکت در طرح های توسعه‎ای استان ایجاد شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این عرصه باید نقش خود را به شکل جدی ایفا کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سفر حتمی رئیس جمهور و هیات دولت به استان گفت: باید دستگاه‌ها برای این سفر کاملا آماده بوده و نقش و سهم هر یک از دستگاه‌ها از تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد تعریف شود؛ که در غیر اینصورت دچار مشکل خواهیم شد.

این مسوول اذعان داشت: اولویت‌های اصلی استان و پروژه‎های نیمه تمامی که در بخش های کشاورزی، آب، برق و صنایع نیاز به تسهیلات دارند هر چه سریع تر باید مشخص شوند تا مطالبات اصلی خود را از رئیس جمهور و هیات دولت به شکل روشن و عملیاتی مطرح کنیم.

وی با اشاره به وجود تنش آبی در حدود 300روستای استان متذکر شد: برخی از پروژه‎های آب و فاضلاب استان مثل تصفیه خانه آذرشهر و آب سهند با صرف منابع اندک در حد 100 میلیارد تومان قابل حل است که باید با پیگیری‎های مجدانه در سال 1401 تعیین تکلیف شوند که در غیر اینصورت ممکن است با مسائل اجتماعی جدی رو برو شویم.

در این جلسه محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از سرانه ارزش افزوده استان در 20 سال گذشته، سهم استان در تولید برق، بهره وری نیروی کار و سناریوهای لازم برای تحقق رشد اقتصادی استان پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.