مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد؛ رشد ۲۳ درصدی اعطای تسهیلات برای ۴۲ هزار و ۴۴۳ کشاورز

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شعب این استان در راستای حمایت از بخش کشاورزی در طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۳ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشت.
به گزارش عصر آزادی آنلاین، جواد محمودی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۳ نفر اعطاء شد که بیشترین تسهیلات این بانک در بخش زراعت بالغ بر ۶۶۶۷ میلیارد ریال برای ۱۴۴۳۷ نفر، سپس در بخش صنایع کشاورزی بالغ ۴۹۱۸ میلیارد ریال برای ۴۵۵۲ نفر و مبلغ ۳۵۵۹ میلیارد ریال به ۵۸۷۷ نفر متقاضی در بخش خدمات کشاورزی پرداخت شد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، شعب این بانک بالغ بر ۴۳۱۸ میلیارد ریال برای طرح های دام، طیور، زنبورداری و آبزیان به تعداد ۶۵۶۷ نفر و برای طرح های باغداری بالغ بر ۲۷۲۸ میلیارد ریال به تعداد ۶۰۸۵ نفر تسهیلات پرداخت کردند.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان در خصوص تسهیلات اولویت دار بخش کشاورزی اضافه کرد: در طی مدت ۱۲ ماهه سال گذشته ۵۵۱ واحد گلخانه ای بالغ بر ۶۱۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات حمایتی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی بهره مند شدند.
وی به تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: شعب استان در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۰۳۹ دستگاه انواع تراکتور، کمباین، ماشین آلات و ادوات صنعت کشاورزی پرداخت نمودند.
محمودی یادآور شد: در راستای توسعه و مقاوم سازی مسکن روستایی بالغ بر ۴۷۶ میلیارد ریال، به تعداد ۴۷۶ نفر، تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد پرداخت گردید.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در راستای اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور بند ز تبصره ۲ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۳۹ میلیارد ریال از سود و جرایم بانکی ۵۵۰۰ نفر از کشاورزان استان مورد بخشودگی بانک کشاورزی استان قرار گرفت.
محمودی در پایان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۱۶۷۵ میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان، دامداران و بهره برداران خسارت دیده در آذربایجان شرقی واریز شد که این خسارت به تفکیک در بخش محصولات زراعی ۹۳۸ میلیارد ریال، محصولات باغی ۶۳۰ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۳ هزار نفر خسارت دیده ناشی از عوامل قهری طبیعی و بیماریهای دامی واریز گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.