مدیر توانمند فرهنگی دانشگاه تبریز درگذشت

به گزارش عصر آزادی آنلاین،
غلامحسین غائب از مدیران فرهنگی توانمند و تاثیرگذار دانشگاه تبریز امروز دار فانی را وداع گفت و پیکر آن مدیر متعهد فرهنگی امروز با حضور جمعی از اساتید دانشگاهها و اقشار مختلف مردم باسمنج در گلزار این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

مرحوم غلامحسین غایب در سال ۱۳۳۵ ه/ش در یک خانواده متدین در باسمنج متولد شد و پس از اخذ دیپلم در رشته روانشناسی وارد دانشگاه تبریز شد و در مبارزات دانشجویی و شکل دهی قیام ۲۹ بهمن علیه رژیم طاغوت در بین دانشجویان این دانشگاه در صف اول بود وی پس از دانش آموختگی به استخدام رسمی دانشگاه تبریز در آمد و ۳۰ سال در گروههای آموزشی، تربیتی و فرهنگی این دانشگاه خدمت کرد و سالها بعنوان کارشناس فرهنگی و هنری در اجرای برنامه های علمی، مذهبی و مناسبتی این دانشگاه نقش برجسته ای داشت و در دهه ۷۰ با همکاری محمد فرج پور باسمنجی با انتشار ویژه نامه های نظامی گنجوی، علامه طباطبایی، علامه جعفری و… در نشریات موسسه وقت کیهان از جمله کیهان فرهنگی و کیهان اندیشه همکاری تنگاتنگی داشتند.

وی مدتی نیز معاون مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز بود و در انتشار نشریات دانشجویی و سخنرانی ها و همایش های علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی از گردانندگان اصلی بشمار می رفت و نظرات صایب وی در تجزیه تحلیل مسایل روز در دانشگاه تبریز با تشکل های دانشجویی و فرهنگی راهگشا بود.
شادروان حاج غلامحسین غائب همچنین با برپایی نشست های فرهنگی و شعر و ادب در رونق این محافل نقش مهمی داشت و بواسطه دامادی با استاد علی نظمی تبریزی چهره ماندگار شعر و ادب آذربایجان در انتشار آثار این استاد برجسته و برپایی محفل ادبی سعدی نیز میداندار بود.
درگذشت این مدیر توانمند دانشگاه تبریز را به جامعه‌ی فرهنگی و هنری آذربایجان تسلیت گفته و عاقبت به خیری و سربلندی در روز جزا را از ایزد منان طالبیم.
یادآوری می‌شود مراسم شام غریبان آن عزیز سفر کرده امروز سه شنبه، بیست‌ و چهارم خردادماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ عصر در مسجد حاج احمد خیابان امام تبریز برپا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.