افزایش نسبی دمای هوای آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: دمای هوای آذربایجان شرقی طی هفته‌ی جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از امروز تا اواخر هفته‌ی جاری با توجه به افزایش نسبی دمای هوا، تداوم موج گرمایی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب گرمازدگی به‌ویژه در کودکان و سالمندان شود و مصرف آب و برق هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش سرعت وزش باد در برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک مانند سرشاخه درختان و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: توصیه می‌شود از قرار گرفتن در کنار درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۶ و ۲۴ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۸ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه سراب با دمای ۹ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و هادی‌شهر با دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.