صبر و حوصله بازنشستگان به سر آمده است

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز هشدار داد؛

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: همزمان با سراسر کشور تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و صندوق آینده ساز آذربایجان شرقی در اعتراض به عدم افزایش حقوق واقعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار و هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در تبریز برگزار شد.

در آغاز این گردهمایی رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز هدف از برپایی این گردهمایی را طرح خواسته های قانونی جامعه بازنشستگی تامین اجتماعی به طور شفاف عنوان کرد و گفت: دولتمردان و مجلسیان باید این خواسته های به حق را شنیده و آن را عملیاتی نمایند.

کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به روز تامین اجتماعی آن را روز بزرگ و مهم برای جامعه کارگری خواند و ادامه داد: جامعه کارگری و بازنشستگی تعصب خود را نسبت به سازمان تامین اجتماعی که متعلق به این قشر است را نشان می دهد و به دولتمردان و مجلسیان یادآوری می کند که باید تعهدات خود را نسبت به این سازمان اجرایی کند!

وی با یادآوری بدهی ۳۶۰ هزار تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی افزود: با پرداخت به موقع این بدهی شاهد شکوفایی سازمان و ارائه خدمات بهتر به صاحبان آن خواهیم بود.

صادق زاده به عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار و هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در خصوص مستمری بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: به صراحت در خطه آذربایجان شرقی اعلام می کنم صبر و حوصله بازنشستگان به سر آمده و از حرف و سخن خسته شده و تنها عمل و اقدام می خواهند!

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز در حالی که اظهاراتش با شعارهای حاضرین از جمله حقوق حقه ما ایفا باید گردد، رهبری فقیه است مخالف تبعیض است، حمایت از کارگر بازنشسته حمایت از نظام است، مجلس انقلابی همت همت و گرانی و تورم بلای جان مردم، بازنشستگان بیدارند از تفرقه بیزارند، حفاظت از سازمان وظیفه وظیفه، درمان بی هزینه حق مسلم ماست، بودجه همسان سازی پرداخت باید گردد مورد حمایت قرار می گرفت اضافه کرد: خواسته های جامعه بازنشستگی شفاف و قانونی است لذا ما خواهان اجرای دقیق مصوبه شورای عالی کار و هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با حقوق بازنشستگان به میزان ۳۸ درصد به همراه ۵۱۵ هزار تومان، پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق سال گذشته، اصلاح احکام بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور و اعمال ضرایب ترغیب هستیم!

صادق زاده با دعوت از کارگران بازنشسته برای پیگیری خواسته های خود از راههای قانونی اضافه کرد: متاسفانه عده ای خود را فراتر از قانون می دانند همچنانکه دولت بدون در نظر گرفتن قوانین و ضوابط وارد مبحث تعیین حقوق بازنشستگان سایر سطوح شده در حالی که مطابق قانون دولت در این زمینه کاره ای نیست و تنها وظیفه ابلاغ را دارد لذا خوشبختانه هیأت تطبیق قوانین مجلس جسارت به خرج داد و این مسئله را رد کرد ولی تاکنون رئیس مجلس تاییدیه را به رئیس جمهور و هیأت دولت ابلاغ نکرده بر همین اساس یکی از خواسته های اصلی ما در این زمینه است!

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز تاکید کرد: اصلاح احکام بازنشستگان سال های ۸۶ و ۸۷ و پرداخت آن، صدور احکام اصلاح شده بر مبنای ۱۰۰ درصد متناسب سازی حقوق سال ۱۴۰۰، اجرای ماده ۹۶ برای کلیه بازنشستگان، اجرای دقیق ماده ۱۱۱، تصویب پرداخت عیدی برابر شاغلین و بازگرداندن داروهای حذف شده به لیست بیمه از دیگر خواسته هایی است که می خواهیم دولت و مجلس به آن رسیدگی کنند!

وی با بیان اینکه نمی توان با توسل به متناسب سازی، اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را از دور خارج کرد اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم این است که نمایندگان مجلس باید به اعتراض شدید بازنشستگان ورود کنند اما بی توجهی برخی آقایان تا این لحظه ادامه دارد، لذا انتظار داشتیم حداقل برای روز تامین اجتماعی  خبر خوشی اعلام می شد که نشد!

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ سالی بسیار سخت برای جامعه کارگری و بازنشستگی است خاطرنشان کرد: فشار تحریم ها و کاهش ارزش پول ملی باعث شده که شرایط اقتصادی بدی بر این قشر حاکم شود چراکه تورم و افزایش قیمت ها در نوع خود بی سابقه بوده حذف ارز ترجیحی هم فشار مضاعفی را بر طبقه کم درآمد جامعه وارد آورد و با سیاست های اشتباه اقتصادی بدون افزایش واقعی دستمزدها و حقوق قشر کارگر و بازنشسته به این موضوع دامن زد!

صادق زاده به موضوع صیانت از آزادی اساسی خصوصاً احترام به راهمپیمایی های صنفی و حق اعتراضات اشاره کرد و افزود: اصل مهم در این برهه زمانی این است که کمیسیون شوراهای مجلس به این مسئله ورود پیدا کنند و به فرمایشان مقام معظم رهبری که دولت، کارفرما و کارگر یک مثلث سه جانبه هستند به ضلع ضعیف، همانا کارگر توجه زیادی شود.

▪️دولت سیزدهم برای اشتغال، تامین نیازهای اساسی، تولید و ایجاد رفاه تلاش می کند

 

فرماندار تبریز نیز هدف از شرکت در این گردهمایی را ارج نهادن به ارزش و جایگاه بازنشستگان  و شنیدن خواسته های آنان از نزدیک عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران در قوانین متعددی که در رأس آن قانون اساسی قرار دارد در مواد مختلفی به حفظ حقوق بازنشستگان و تامین رفاه اقشار مختلف جامعه توجه شده است.

علی جعفری آذر با بیان اینکه از فعالیت دولت  سیزدهم بیش از یک سال نمی گذرد اما مروری بر برنامه های آن نشان از توجه ویژه آن به مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی است افزود: از بدهی ۳۶ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی که انباشته ۲۰ سال گذشته بود با اهتمام دولت سیزدم تنها در کمتر از یک سال یک چهارم آن پرداخت شده و این نشان می دهد به ارتقای سطح فعالی سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: با تلاش این تشکل ها خواسته های بازنشستگان به طور قانونی با حضور مسئولان استانی و کشوری در جلسات متعددی پیگیری شده و ما در جریان این مسائل قرار داریم.

جعفری آذر اراده دولت سیزدهم را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: مسئولیت مهمی بر عهده مدیران دولت سیزدهم در خدمتگذاری مردم قرار دارد و ما برای اشتغال، تامین نیازهای اساسی، تولید، ایجاد رفاه تلاش می کنیم که در این میان رفع مشکلات بازنشستگان برای ما بسیار مهم است.

شایان ذکر است این گردهمایی با قرائت قطعنامه ای در ۱۸ بند به پایان رسید تا مفاد آن به سمع و نظر مسئولان استانی و کشوری درگیر با مشکلات بازنشستگان برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.