تیم ملی والیبال ایران از صعود بازماند

تیم ملی والیبال ایران که با ترکیبی متفاوت در این دوره از مسابقات لیگ ملت ها شرکت کرده و به مرحله نهایی صعود کرده بود، نتوانست در مرحله یک چهارم نهایی از سد تیم قدرتمند لهستان عبور کند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ شامگاه پنجشنبه در شهر بولونیا ایتالیا برگزار شد که طی آن تیم اروپایی به برتری ۳ بر ۲ دست یافت.

لهستانی‌ها که در دو دیدار گذشته المپیک و مرحله اول لیگ ملت‌ها به ایران باخته بود، برای انتقام با انگیزه متفاوتی وارد میدان شد و هر چند شاگردان عطایی تلاش زیادی کردند اما در نهایت این تیم اروپایی بود که به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد.

در ست اول دو تیم رقابت نزدیکی داشتند و تا امتیاز ۱۶ هم این جدال نفسگیر بود اما لهستانی‌ها در ادامه نمایش بهتری داشتند و با فاصله گرفتن از ایران در نهایت توانستند این ست را ۲۵ بر ۲۱ از جوانان ایران ببرند.

شرایط برای ست دوم تغییر کرد و ملی پوشان ایران با تمرکز و دقت بیشتری کار را پیش بردند و کاملاً نزدیک به حریف باانگیزه خود پیش رفت و با وجود اینکه در امتیاز ۲۴ هم دو تیم مساوی شدند اما ملی پوشان ایران در زدن سرویس‌ها بسیار خوب عمل کردند و توانستند ست دوم را ۲۶ بر ۲۴ به سود خود خاتمه دهند تا در ست گیری هم دو تیم مساوی شوند.

جدال نزدیک ایران و لهستان در ست سوم هم ادامه داشت و دو تیم شروع این دست را با امتیازات پایاپای پیش بردند و تا امتیاز ۱۴ این روند ادامه داشت اما در ادامه دفاع خوب روی تور حریف و کم تجربگی بازیکنان ایران باعث زیاد شدن فاصله شد و در نهایت این لهستان بود که ست سوم را ۲۵ بر ۱۸ به سود خود خاتمه داد تا ۲ بر یک از شاگردان عطایی پیش بیفتد.

در ست چهارم ملی پوشان ایران با اقتدار به برتری رسیدند تا کار به ست پنجم کشیده شود اما درست در جایی که باید مزد برتری و خوب بودن شاگردان عطایی گرفته می‌شد، ملی پوشان کشورمان نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و ۱۵ بر ۷ نتیجه ست را واگذار کردند تا در نهایت ۳ بر ۲ بازی را واگذار کنند و از صعود باز بمانند.

در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها، ایتالیا با فرانسه و تیم ملی امریکا با لهستان دیدار خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.