فعالیت  ۱۵۵ صندوق خرد زنان روستایی در آذربایجان شرقی  با  4800 نفر عضو

گشایش نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها و مشاغل خانگی زنان روستایی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها و مشاغل خانگی زنان روستایی با تأکید بر مشاغل دانش‌بنیان در بخش کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گشایش یافت.

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردها و توانمندی‌های زنان روستایی، زنان تولیدکننده و کارآفرین به ‌ویژه اعضای صندوق‌های خرد زنان روستایی با حضور محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیران بخش کشاورزی افتتاح شد.

رقیه زرگری افزود: در این نمایشگاه به نمایندگی از صندوق‌های خرد زنان روستایی استان، 15 صندوق از هشت شهرستان مرند، شبستر، تبریز، میانه، ورزقان، اهر، آذرشهر و اسکو شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌ها و مشاغل خانگی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف از جمله محصولات صنایع تبدیلی مانند آبغوره، رب صنایع‌دستی مانند ممقان دوزی، محصولات باغی و زراعی، پرورش گل و گیاه، خشکبار، عرقیجات، عسل به نمایش گذاشته شده است.

زرگری ادامه داد: این نمایشگاه تا هشتم شهریور ماه از ساعت ۸ تا ۱۴ در سالن طبقه همکف سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی واقع در خیابان آزادی، بعد از چهارراه لاله، نرسیده به میدان جهاد برای بازدید عموم مردم و علاقه‌مندان دایر است.

وی گفت: در آذربایجان شرقی ۱۵۵ صندوق خرد زنان روستایی وجود دارد که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند این صندوق‌ها با هدف توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و مشارکت آنان در امور مربوط به جامعه روستایی و فعالیت‌های بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن از جمله زنبورداری، شیلات، صنایع تبدیلی، فرآوری گیاهان دارویی، تهیه فرآورده‌های لبنی ایجاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.