کاهش نسبی دمای هوای آذربایجان شرقی طی هفته‌ی جاری

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش نسبی سه الی چهار درجه‌ای دمای هوا در طول هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار داشت: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتاً پایدار تا روز سه‌شنبه در استان است اما از روز سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی جو به‌ویژه در نواحی شمالی و منطقه ارسباران افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی نواحی به‌ویژه در نواحی ارسباران، رگبار باران و رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود و باتوجه به شرایط فصلی و محلی تقویت سامانه در منطقه ارسباران، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۶ و ۱۸ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۶ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی در خاتمه در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان گفت: سراب با دمای ۸ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و جلفا با دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.