آیین بدرقه زائرین اربعین حسینی از تبریز

عصرآزادی آنلاین:

زائرین حسینی روز جمعه بعد از اقامه نماز جمعه تبریز با استقبال و بدرقه شهروندان و آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، تراب محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر، یعقوب هوشیار شهردار تبریز و دیگر مسئولان در قالب ده‌ها کاروان راهی کربلای معلی شدند.

عصرآزادی آنلاین؛ یعقوب هوشیار در این آیین اظهار کرد: ده‌ها کاروان زائر اربعین حسینی تحت عنوان «بیزی سسلیر حسینین کربلاسی» پس از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و از محل مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) با بدرقه مسئولان استانی و شهری راهی کربلای معلی شدند .

وی افزود: شهرداری تبریز هفته گذشته نیز کاروان موکب جنت‌الحسین شامل پاکبانان و خادمین زائرین حسینی را به منظور ارائه خدمات رفاهی و برپایی این موکب راهی کربلا کرده بود که آماده پذیرایی از زوار حسینی هستند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد : مجموعه شهرداری تبریز از دهه اول ماه محرم تا اربعین حسینی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهر و محلات کرده است که با استقبال گسترده شهروندان مواجه شد.

وی یادآور شد: فصاسازی گسترده شهر، تولید و پخش سرودهای مذهبی در پارک‌های مناطق، اجرای نمایش عاشورائیان در مناطق دهگانه، برگزاری آیین عزاداری حسینی با حضور پرسنل شهرداری در گلزار شهدای وادی رحمت و ده‌ها عنوان برنامه فرهنگی دیگر از جمله اقدامات شهرداری تبریز با هدف تبیین و پاسداشت فرهنگ عاشورا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.