برگزاری جشنواره غذای سالانه در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز

جشنواره غذای سالانه در ساختمان رز مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزار شد

به گزارش عصر آزادی آنلاین، زهرا نامورپور مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن در حاشیه این جشنواره غذا گفت : یکی از پیامدهای دوران کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی در جهت سلامت توانخواهان بود که موجب شد بسیاری از برنامه ها و مراسم های گروهی به تعوبق بیفتد یا به صورت کوچک و مختصر صورت گیرد . یکی از این برنامه ها جشنواره غذای سالانه مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن است. با توفیق الهی امسال با کاهش شیوع کرونا تصمیم برآن شد تا این برنامه مجدد به صورت گروهی برگزار گردد که موجب افزایش حس صمیمیت و احساس کارآمدی و مفید بودن در سالمندان و کارکنان خواهد شد.

نامور پور مدیر مرکز رز اضافه کرد : نحوه اجرای برنامه به این شکل است که نمایندگانی از سالمندان حاضر در مرکز، پس از جلسه با مسئولین مرکز چندین نوع غذا را انتخاب و تهیه کرده و برای شرکت در مراسم آماده می شوند که در این میان می توان مشارکت گروهی و تجربیات ارزشمند سالمندان را نیز شاهد بود.

 

مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان زن افزود: نکته جالب در برگزاری مراسم این است که علاوه برسالمندان، کارکنان و افرادی که تمایل به شرکت دارند نیز غذایی مخصوص دیار و فرهنگ خود یا غذایی ایرانی و اصیل جهت شرکت در مراسم طبخ کرده و ارائه می دهند.در روز مراسم تمامی غذاها بر روی میز هایی به صورت تزئین شده قرارداده می شوند و حاضرین در مراسم اعم از کارکنان مرکز و سالمندان دیگر و کارکنان، به ترتیب نوبت به چشیدن طعم غذاهای حاضر می پردازند و امتیازاتی به غذاها براساس رای گیری و با در نظر گرفتن مزه و شکل غذا داده می شود که در نهایت به سه غذای برتر که بالاترین رای حاضرین را کسب کرده اند جوایزی اهدا می شود. لازم به ذکر است که این مراسم در کنار تمام زیبایی هایش جنبه سرگرمی نیز داشته و موجبات شادکامی حاضرین و شرکت کنندگان و همینطور آشنایی با آداب و رسوم و ذائقه غذایی سایر شهرها را نیز فراهم کرده است.

گفتنی است که در حال حاضر بیش از ۱۸۰ سالمند زن به صورت شبانه روزی در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز نگهداری می شوند و از خدمات مراقبتی، توانبخشی و آموزشی استفاده می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.