نتیجه مثبت حضور مشاوران مذهبی در کلانتری ها

گزارش “عصرآزادی” از آنچه در نشست رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه گذشت:

حجت الاسلام اللهیاری می گوید مشاوران مذهبی در تبریز و کلانتری های هدف مرند، مراغه و میانه مستقر هستند تا در تعامل با همکاران انتظامی وظیفه نظارت بر عملکرد اجتماعی نیروها را بر عهده داشته باشند.

?عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده

یکی از کارکردهای مهم سازمان عقیدتی – سیاسی، فرهنگسازی سیاسی و توسعه و تعمیق فرهنگ سیاسی مبتنی بر هنجارها و ارزش های اسلامی در میان منابع انسانی و فرماندهان نیروی انتظامی است که بخشی مهم از حوزه بصیرت سیاسی سازمانی را شامل می شود.

رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری برنامه های آموزشی، تبلیغی و فرهنگی مجموعه انتظامی استان پرداخت.

حجت ‌الاسلام و المسلمین ایوب اللهیاری با اشاره به اینکه اقدامات سازمان عقیدتی – سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی بیشتر در قالب برنامه‌های آموزشی تبیین و تشریح بیانات رهبری، هدایت سیاسی و برنامه های تبلیغی داخل فرآجا و معاونت فرهنگی، خانواده و امور وابستگان است گفت: اغلب اقدامات این سازمان در امور آموزشی و هدایت همکاران داخل مجموعه می باشد.

وی با ذکر این نکته که اگرچه به نظر می رسد پلیس اکثراً کارهای سخت افزاری را انجام می دهد افزود: اما برنامه های عقیدتی – سیاسی داخل مجموعه فرماندهی انتظامی نیز به صورت پررنگ در حال برگزاری می باشد که مسابقات قرآنی با ۹۶ حافظ برتر از آذربایجان شرقی، آموزش کلاسهای تربیت تعالی کارکنان انتظامی استان شامل مشاوره و رفتار پلیس،اعزام خانواده های نیروهای انتظامی به مشهد مقدس جهت شرکت در دورههای آموزشی، اعزام همکاران به عتبات عالیات در جهت رفاه روحیه و تقویت بُنیه مذهبی خانواده های کارکنان و غیره از جمله آنهاست.

اللهیاری طرح جدید “هر کلانتری یک روحانی” را نمونه ای از اقدامات فرهنگی در راستای رضایت بخشی شهروندان دانست و اضافه کرد: این طرح شامل برگزاری کلاسهای احکام، رفتار حکیمانه و آموزش های مختلف در یک جوّ دوستانه به صورت هفتگی می باشد لذا مشاوران مذهبی در تبریز و کلانتری های هدف مرند، مراغه و میانه مستقر هستند که در تعامل با همکاران انتظامی وظیفه نظارت بر عملکرد اجتماعی نیروها را نیز برعهده دارند.

رئیس سازمان عقیدتی – سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح های مربوط به سربازان پرداخت و گفت: برای سربازان نیز علاوه بر اینکه به صورت مداوم در طول سال کلاس های اخلاق کاربردی برگزار می‌شود با اجرای دوره های مهارت آموزی که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی انجام می گیرد جوانان سرباز پس از اتمام دوره ضرورت در راستای شروع کسب و کار به حرفه آموزی می پردازند.

اللهیاری، انجام نظرسنجی های مختلف بین کلانتری‌ها و خانواده های کارکنان انتظامی را نقطه عطفی در اجرای امور رضایت مندی ارباب رجوع دانست و تاکید کرد: خوشبختانه با حضور مشاوران مذهبی، درصد تخلفات کلانتری ها کاهش محسوسی داشته و این امر ذهنیت مثبتی را در بین مراجعه کنندگان پدید آورده است.

وی خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های کشوری نشان می‌دهد اقدامات فرهنگی، سبک زندگی، مهارت آموزی و حل مشکلات خانوادگی به صورت چشمگیر موفقیت آمیز بوده است و طبق مرکز نظرسنجی مرکز اسپا، مجموعه فرآجاپس از وزارت آموزش و پرورش مقام دوم رضایتمندی خانواده‌ های ایرانی در بین مشاغل کشور را به دست آورده است که نشان از دقت نظرفرماندهی انتظامی استان هاست.

شایان ذکر است سازمان عقیدتی سیاسی فرآجا با توجه به ماموریت خود در زمینه ارتقای بصیرت دینی و سیاسی کارکنان این مجموعه، فعالیت های فرهنگی متنوعی در بخش های مختلف نیروی انتظامی و سازمان های وابسته به آن انجام می دهد که شاید فعالیت های مزبور در مسیر اجرای خود از ابتدا تاکنون دچار آسیب هایی شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.