حضور سرمایه گذاران آذربایجانی جهان در تبریز

با برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرهای استان در تبریز انجام می گیرد؛

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: همایش و نمایشگاه ملی فرصت های سرمایه گذاری شهرهای آذربایجان شرقی به منظور بررسی پتانسیل ها و استعدادهای مناطق مختلف این استان و با حضور ۵۰۰ نفر از سرمایه گذاران فعال آذربایجانی روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

به همین مناسبت، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در یک نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اهداف این همایش پرداخت که در آن مرتضی عبدل زاده مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان و رضا خلیلی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز نیز حضور داشتند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرداری ها همیشه مورد توجه مردم بوده و هستند گفت: جالب اینکه انتظار شهروندان از شهرداری ها بسیار زیادتر از سایر دستگاههای خدماتی است که اهمیت فعالیت موفقیت آمیز آنها را دوچندان می کند.

“مرتضی موحدنیا” با ذکر این نکته که در سال ۱۴۰۰ کل بودجه شهرداری های استان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود افزود: این رقم در مقایسه با سرانه کشوری برای استان کمتر بود و در سال جاری میزان بودجه در حدود ۱۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است تا برای تحقق آن تلاش گردد.

وی ادامه داد: باید برای شهرداری ها درآمدهای پایدار تعریف شود تا از شهر فروشی فاصله بگیریم و همانطوری که سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی در بهبود فضای شهری و رضایتمندی مردم در کشورهای اروپایی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است ما نیز از ۸ ماه پیش مدیریت سرمایه‌ گذاری را آغاز و در این همایش موقعیت سرمایه گذاری را بررسی خواهیم نمود.

موحدنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۳ بسته سرمایه گذاری توسط شهرداری های آذربایجان شرقی تدوین شده که به صورت BOT و مدنی است اضافه کرد: ۶۵ درصد این بسته ها به صورت Building Operation Transfer می باشد که در نقاط مختلف جهان به صورت تضمینی اجرا شده و میزان آورده آنها ۳۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی می گردد که تقریباً ۳ برابر بودجه کل شهرداری های آذربایجان شرقی است!

وی از حضور ۵۰۰ نفر از سرمایه گذاران آذربایجانی فعال در داخل و خارج استان و حتی خارج از کشور سخن به میان آورد و یادآور شد: اکثریت تایم این همایش به اظهارات سرمایه گذاران اختصاص خواهد یافت تا دلسوزان آذربایجان به بحث و تبادل نظر پرداخته و استارت شروع مجدد سرمایه گذاری در مدیریت های شهری استان زده شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی برگزاری این گونه همایش‌ها را در تقویت سرمایه گذاری و توسعه شهرهای استان بسیار موثر خواند و گفت: نگرش شورای شهر تبریز هم بر این اساس است که از ظرفیت گردشگری استفاده بهینه به عمل آید لذا در بحث شیوه نامه های مربوطه این موضوع جزو دغدغه‌های شهرداری تبریز است و بسته های تشویقی نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

موحدنیا در بخش دیگری از اظهارات خود از جذب ۷۴ نفر نیروی جوان به بدنه شهرداری های آذربایجان شرقی سخن به میان آورد و اظهار کرد: این تعداد نیرو به غیر از تبریز در سایر شهرداری های استان انجام خواهد شد که نفرات بومی شهرستان ها دارای اولویت بوده و در بخش های عمران، خدمات شهری، اداری، مالی و غیره توسط آزمون استخدامی جذب خواهند شد که در نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می گردد.

شایان ذکر است همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری شهرهای آذربایجان شرقی در محورهای اقتصاد شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی، شهر هوشمند و دانش بنیان و نیز اکوتوریسم و بومگردی شهری روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.