دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸ قرار گرفت

در جدیدترین اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8-2021 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه تبریز در جمع بهترین دانشگاه‌ها قرار گرفت.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، در آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8-2021 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، دانشگاه تبریز در بین 74 دانشگاه برتر ایران رتبه 14 و در میان 463 دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته این گروه، رتبه 43 را در بین برترین دانشگاه‌ها به دست آورده است.

در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8، که بر مبنای آمار سال های 2017 تا 2019 استخراج شده است 463 دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته که ایران با ۷۴ دانشگاه، رتبه دوم را بعد از ترکیه دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه‌های ۳، ۵ و ۱۴ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جمهوری اسلامی ایران  را از آن خود کرده‌اند.

گروه هشت کشورهای اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D8) شامل هشت کشور مسلمان در حال توسعه است که شامل اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.