اخباری اولین نماینده تراکتور در جام جهانی می‌شود؟

تا کنون هیچ بازیکنی که در تیم تراکتور حضور داشته سابقه بازی در جام جهانی را ندارد.
عصرآزادی آنلاین/ فرهاد فرهادپور: تا کمتر از یک ماه دیگر تیم ملی ایران در بزرگ ترین مسابقات فوتبال جهان با نام جام جهانی حضور خواهد یافت.
آخرین دوره‌ای که با حضور 32 تیم در کشور قطر برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در جام جهانی با تیم های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است.
از بازیکنان متولد تبریز تنها کریم باقری، سیروس دین محمدی، علی اکبر استاد اسدی و رسول خطیبی سابقه حضور در جام جهانی دارند که در این بین کریم باقری هر 3 بازی ایران در میدان حضور داشته و سیروس دین‌محمدی و رسول خطیبی بازیکنان تعویضی در جام جهانی بودند.
جالب اینکه از باشگاه‌های تبریزی هیچ بازیکنی به غیر از سیروس دین‌محمدی زمانی که در شهرداری تبریز حضور داشت، سابقه جام جهانی را ندارند. هر چند تعدادی قبل و یا قبل جام جهانی در تیم تراکتور حضور داشتند اما تراکتور در زمان برگزاری جام جهانی نماینده‌ای در مسابقات نداشته است.
آمار بازیکنان تبریزی
هیچ بازیکن تبریز در تیم ملی ایران در جام جهانی 1978، 2014 و 2018 حضور نداشته است.
اوج حضور بازیکنان تبریزی در تیم ملی ایران به سال 1998 باز می‌گردد که 4 بازیکن تبریزی به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی فرانسه حضور داشتند‌.
کریم باقری در هر 3 بازی ایران برابر تیم‌های یوگسلاوی، آمریکا و آلمان از ابتدای بازی در میدان حضور داشته و 270 دقیقه برای تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کرد. وی در دقایق پایانی بازی مقابل آمریکا یک فرصت عالی گلزنی داشت، اما شوت وی در حالی که دروازه‌بان آمریکا نقش بر زمین شده بود، بر آسمان رفت‌.
سیروس دین‌محمدی هم در بازی مقابل آلمان در نیمه دوم در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفت. سیروس هم 2 بار شانس خود را با شوت‌هایش برای زدن گل در جام جهانی با پیراهن تیم ملی امتحان کرد که با درخشش دروازه‌بان آلمان همراه شده و گلی به ثمر نرسید‌.
در این دوره علی‌اکبر استاد اسدی و ستار همدانی نیز از فوتبال تبریز در تیم ملی اعزامی به جام جهانی حضور داشتند، اما شانس بازی در این مسابقات را نیافتند‌.
در جام جهانی 2006 رسول خطیبی از فوتبال تبریز حضور داشت‌.
رسول در بازی اول ایران برابر مکزیک در ترکیب تیم ملی ایران قرار نگرفت، اما در 2 بازی ایران در مصاف با تیم‌های ملی پرتغال و آنگولا در نیمه دوم وارد میدان شده و برای تیم ملی ایران بازی کرد‌.
با این اوصاف باید ذکر کرد که فوتبال تبریز در تیم ملی اعزامی به جام جهانی نقش کم‌رنگی داشته که دلایل زیادی برای آن می‌توان ذکر کرد که مهم‌ترین آن عدم اعتماد به بازیکنان بومی بوده و کمتر بازیکن تبریزی در تیم‌های شهر خود بازی می‌کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.