آغاز عملیات اجرایی شهرک افزودنی های غذائی، داروئی و کشاورزی هشترود

در سفر یک روزه وزیر جهادکشاورزی به آذربایجان شرقی انجام شد؛

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: وزیر جهادکشاورزی برای بازدید و افتتاح پروژه های بخش کشاورزی و بررسی موانع سرمایه گذاری در این حوزه با همراهی عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی، میرتاج الدینی رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، راستی نماینده شهرستان شبستر و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در آذربایجان شرقی حضور یافت.
سیدجواد ساداتی نژاد روز جمعه ۶ آبان برای بازدید و افتتاح پروژه های بخش کشاورزی و بررسی موانع سرمایه گذاری در این حوزه با استقبال استاندار آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، در یک دیدار صمیمی با پرسنل بخش کشاورزی در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در جریان سفر یک روزه سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان شرقی عملیات اجرایی ساخت پروژه شهرک افزودنی های غذائی، داروئی و کشاورزی وطن در شهرستان هشترود آغاز شد.
این مجموعه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف فعالیت دارد که در حوزه صنایع غذایی، شیرینی و شکلات شناخته می شود و به عنوان پیشرو در صنایع غذایی کشور، با بسترسازی و ایجاد خطوط تولید مدرن و به روز از حیث ماشین آلات و به کارگیری نیروی انسانی مجرب و توانمند، بازارهای مختلف داخلی و خارجی را در اختیار گرفته و چندین سال متوالی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس صادر کننده نمونه شده است.
این مجموعه سرمایه گذاری در حوزه های صنایع ریلی، خدمات ریلی، ایجاد مینی پالایشگاه، ایجاد نیروگاه، ساخت گلخانه های مدرن، اکتشاف، استخراج و بهره برداری از رشته های معدنی فعالیت دارد.

شهرک افزودنی های غذائی، داروئی و کشاورزی وطن که در سفر وزیر جهادکشاورزی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی کلنگ زنی آن انجام شد شامل پروژه های مختلفی است که از جمله این پروژه های می توان به تولید ژلاتین های دارویی و غذایی، تولید انواع روغن با ایجاد یکی از بزرگترین کارخانجات روغن کشی با تکنولوژی جدید مکانیکال، تولید گلیسیرین با ایجاد کارخانه ای با ظرفیت ۲۰ هزارتن در سال، تولید انواع نهاده های دامی، راه اندازی کارخانه تولید انواع کره به عنوان جانشین کاکائو و چندین پروژه دیگر اشاره کرد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سد سهند شهرستان هشترود ظرفیت قابل توجهی دارد و می‌توان علاوه بر آبیاری اراضی پایاب سد، در زمینه‌های مختلفی چون شیلات و ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت نیز از آن بهره گرفت.
سیدجواد ساداتی‌نژاد ایجاد مجتمع های گلخانه‌ای در پایاب این سد را مورد تاکید قرار داد و افزود: از ظرفیت منابع آبی این منطقه باید به صورت بهینه بهره‌برداری گردد.

عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اینکه بهره‌برداری از فاز نخست پایاب سد سهند به زودی تکمیل می‌شود اظهار داشت: پایاب این سد در ۵ فاز اجرا می‌شود و در صورتی که هر ۵ فاز آن اجرا و زیر کشت برود می‌توان علاوه بر نیاز استان‌های همجوار، بخشی از محصولات کشاورزی را صادر کرد.
سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس نیز به ظرفیت گردشگری این سد علاوه بر بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: شبکه سد سهند در شرایط فعلی ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و از ظرفیت توسعه بیشتر نیز برخوردار است.
به گفته مسئولان جهادکشاورزی شهرستان هشترود، طی خرداد سال جاری ۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند در فاز نخست آن افتتاح شد تا مساحت زیر کشت در پایاب این سد به ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.
شهرستان هشترود در جنوب شرق تبریز واقع شده و یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان شرقی است که سالانه بالغ بر ۳۱۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می گردد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، دیدار با خانواده شهید اجاقی و شرکت در جلسه توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان و رفع موانع مربوطه از دیگر برنامه‌های وزیر جهادکشاورزی در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی بود.
شایان ذکر است در سفر یک روزه ساداتی نژاد به آذربایجان شرقی، معاونین و مدیران کل وزارتخانه جهادکشاورزی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی او را همراهی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.